کارگردان هنری بازی Dishonored 2 اطلاعات جالبی از بازی و همچنین دلیل صداگذاری کردن شخصیتهای آن در حالی که شخصیت اصلی قسمت اول که صامت بود را منتشر کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
بازی Dishonored 2 نسبت به قسمت اول تغییرات زیادی به خود دیده است. در حالی که قسمت اول فقط یک شخصیت قابل بازی به اسم «کوروو» (Corvo) داشت، قسمت دوم ۲ شخصیت اصلی قابل بازی به نامهای کوروو و «امیلی» (Emily) دارد. علاوه بر این، شخصیتهای اصلی قسمت دوم بر خلاف قسمت اول که در آن کوروو لال بود، بهصورت کامل صداگذاری شدهاند.
اخیرا سایت گیم اسپات با آقای «هاروی اسمیت» (Harvey Smith)، کارگردان هنری بازی، مصاحبهای را در این باره انجام داده است. اسمیت دلایل این تغییر بزرگ و اینکه چطور استودیوی «آرکین» (Arkane) با آن موافقت کرده را توضیح داده است. بر اساس صحبتهای اسمیت، بی صدا بودن کوروو در قسمت اول مشکل خاصی ایجاد نمیکرد و قابل قبول بود، اما با صداگذاری شخصیتهای کوروو و امیلی در قسمت دوم، این اجازه به بازیکنان داده خواهد شد تا بهتر و راحتتر با بازی ارتباط برقرار کنند.
سازندگان در نظرداشتند تا با بسته الحاقی Knife of Dunwall که برای قسمت اول منتشر شد، تاثیر صدا گذاری روی شخصیت اصلی را آزمایش کنند. لازم به ذکر است که «مایکل مدسون» (Michael Madsen)، بازیگر Reservoir Dogs، در این بسته الحاقی، صداگذاری نقش «داود» (Daud) را برعهده داشت.
اسمیت گفت:
ما روی قسمت اول صدایی (برای شخصیت اصلی) نداشتیم. که البته مشکلی هم نداشت. اما در بسته الحاقی شخصیت داود را صداگذاری کردیم. به عنوان یک سازنده میگویم که این کار خیلی مفید واقع شد. مثلا در بعضی مواقع پیش میآید که بازیکنان را به یک نقطه خاص هدایت میکنید و از آنها میخواهید تا به چیزی توجه کنند، اما آنها متوجه نمیشوند. هرچند شاید این مثال دقیق نباشد اما مطمئنا منظور را رسانده است.
اسمیت معتقد است که یکی دیگر از مزایای شخصیت دارای صدا این است که بازیکنان از لحاظ احساسی وابستگی بیشتری با داستان و درکل دنیای بازی پیدا میکنند. البته ممکن است بعضی از بازیکنان از صداگذاری شدن شخصیتهای قسمت دوم راضی نباشند.
وقتی اتفاقی (در بازی) میافتد و (کوروو و امیلی) با هم حرف میزنند، از عکسالعمل آنها میتوانید احساسات آنها را حس کنید. درصد کمی از بازیکنان همیشه میگفتند: لطفا شخصیتها را صداگذاری نکنید تا خودمان درکشان کنیم. اما بازیکنان بسیار زیادی هم میگفتند: کوروو مثل یک ربات بیصدا بود و ما نمیتوانستیم با او ارتباط برقرار کنیم. در نتیجه الان که بازی را با امیلی انجام میدهیم، واقعا تغییر (صداگاری روی شخصیت) را متوجه میشویم.
در ادامه آقای اسمیت به بسته الحاقی Knife of Dunwall اشاره کرد و گفت که این بسته الحاقی حکم یک دوره تمرینی را برای استودیوی آرکین در جهت صداگذاری شخصیتها داشته است. او همچنین اضافه کرد که برخی مواقع، ناشرها ارزش بستههای الحاقی را متوجه نمیشوند.
(آزمون و خطا کردن) یکی از مزایای بستههای الحاقی است که معمولا ناشرها درک نمیکنند و ارزش بسته الحاقی را با میزان سود آوریاش محاسبه میکنند. اما بازیکنان و ناشرها خوشحال خواهند شد چرا که ما به کارمان واقف هستیم و بر همین اساس دست به ساخت یک حالت داستانی کوچک میزنیم. به علاوه، چیزهایی هم که شاید در بازی بعدی از آنها استفاده کنیم را هم در بسته الحاقی آزمایش میکنیم. در نتیجه ارزش آنها (بستههای الحاقی) زیاد است، اما سرمایه داران خیلی کم متوجه آن میشوند.
در کل آقای اسمیت از صداگذاری کردن شخصیتهای کوروو و امیلی در بازی Dishonored 2 ابراز خرسندی کرد.
این کار (صداگذاری) بازی را دوستانهتر میکند، به بازیکنان سرنخ بیشتری میدهد، کار طراحهای مرحله را ساده تر میکند و باعث میشود شخصیتهای بازی را بیشتر درک کنید.
آقای «استفن راسل» (Stephen Russel)، Thief، Fallout 4، The Elder Scrolls V: Skyrim، صداگذاری کوروو و خانم «اریکا لوترا» (Erica Luttrell)، The Magic School Bus، World of Warcraft، صداگذاری امیلی را برعهده خواهند داشت.
بازی Dishonored 2 در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) امسال برای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. شرکت «بتسدا» (Bethesda) در نمایشگاه E3 امسال تایید کرد که بازیکنان میتوانند بدون استفاده از قدرتها، این بازی را به اتمام برسانند. همچنین نسخه کالکتورز ادیشنی هم برای بازی در نظر گرفته شده است و به کسانی که بازی را پیشخرید کنند، یک نسخه رایگان از بازی Dishonored Definitive Edition تعلق میگیرد.