موسس «سوما سیم» (SomaSim) از تکنولوژی پلیاستیشن ۵ و همچنین بازی میانپلتفرمی یا همان کراسپلی میگوید. در ادامه همراه گیمشات باشید.
اگرچه در حال حاضر بهطور کلی اطلاعات زیادی از پلیاستیشن ۵ در دست نداریم اما سونی جزئیاتی را از قابلیتهای این کنسول به اشتراک گذاشته است؛ از جمله پشتیبانی از واقعیت مجازی و عناوین نسل قبل، برخورداری از هارد SSD و سرعت ۱۹ برابر و استفاده از پردازندهی Navi Zen 2 از AMD و علاوه بر اینها، پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) که کمبود آن در نسل هشتم قطعاً حس شده و میشود.
به عقیدهی «متیو ویگلیون» (Matthew Viglione)، یکی از موسسان شرکت سوما سیم که بهخاطر ساخت عنوان Project Highrise بیشتر شناختهشده است، پردازندهی Zen 2 به قابلیت Ray Tracing قوت خواهد بخشید. وی طی مصاحبه با GamingBolt گفته است که با تکنولوژی جدید، Ray Tracing به لنز فلرِ کنسولهای نسل آینده (Lens Flare) تبدیل خواهد شد و بهطور گسترده در بازیها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
علاوه بر این، وی از کراسپلتفرم و علاقهی سازندگان و ناشران به ارائهی این قابلیت بر روی بازیهایشان گفته که اما در نهایت به تصمیم و اجازهی صاحبان پلتفرمها وابسته است.
نهایتاً مانند هر چیز دیگری در صنعت ما، این به بازیگران صنعت بستگی دارد و به صاحبان پلتفرمها وابسته است تا این قابلیت را به بازیکنان ارائه دهند.
طی چند وقت اخیر، Rocket League و Dauntless به جمع عناوینی نظیر Fortnite پیوستهاند که از کراسپلی بین تمامی پلفترمهای اصلی بهره میبرند. این درحالی است که Call of Duty: Modern Warfare هم که در سال جاری میلادی عرضه میگردد، از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد تا این مسیر که قطعاً به سود بازیکنان است همچنان ادامه پیدا کند.