یکی از دلایلی که بازی Days Gone نتوانست شانه به شانه دیگر آثار انحصاری قدرتمند سونی بایستاد، کمبود منابع و نیروی انسانی استودیو Bend بوده است.
با وجود تموم محدویتهایی که استودیو Bend برای ساخت بازی Days Gone با آنها دست و پنجه نرم میکردند و بازی نیز به خوبی آثار God of War یا Uncharted نشد، اما باز هم توانست به روی پای خود بایستد و در میان طرفداران کنسول پلیاستیشن ۴ محبوب شود که فروش خوب بازی گواه آن بوده است. اما زمانی که بفهمیم با چه تعداد افراد کمی توانستند چنین اثری را خلق کنند، شگفتزده میشویم.
جهان وسیع بازی Days Gone با آنکه بزرگترین دنیایی نیست که در تاریخ بازیها میبینید و به طور قطع، بدون باگ هم نیست اما با این حال محیطی زیبا و در خور توجه دارد. به اندازه کافی بزرگ هست، تنوع بالایی دارد و موتور بازی جوری سیستم آن را چیده که در آن واحد، عمل و عکسالعملهای متعددی را پردازش میکند و محیط پویایی را شکل میدهد.
قضیه زمانی جالبتر میشود که سازندگان در حین جلسه پرسش و پاسخی در سایت Reddit آشکار کردند این دنیا توسط تنها ۶ نفره ساخته شده است. اریک جنسن، رئیس تیم طراحی جهان بازی گفت:
نکتهای که من به آن میبالم این است که چطور توانستیم با تیم بسیار کوچک ۵-۶ نفره، چنین دنیای پویا و متنوعی را خلق کنیم. باید از محدودیتهایی که در نیروی انسانی و منابع با آن مواجه بودیم، به نحو احسن استفاده میکردیم. زمانی که اسکرینشاتها و ویدئوهای بازیکنان در دنیای بازی را میبینیم که چه لحظاتی را ثبت کردهاند، بسیار خرسند میشویم که از آن لذت میبرند.
با توجه به فروش بسیار خوب بازی Days Gone در سرتاسر جهان، احتمال ساخت ادامه آن بالاست و باید دید با تیمی بزرگتر و حرفهایتر، این استودیو چه اثر خیرهکنندهای خلق خواهند کرد.