سازندگان بازی RAGE 2 قبلاً از تمرکز ویژه بر روی داستان و روایت آن در این عنوان گفتهاند اما ظاهراً منظورشان متفاوت از چیزی که فکر میکردیم بوده است.
به نظر میرسد که تمرکز سازندگان بازی RAGE 2 بر روی یک داستان بزرگ و عمده نیست بلکه آنها تمام توان و تمرکز خود را روی خرده داستانهایی گذاشتهاند که به شما در پیشروی در دنیای بازی کمک میکنند.
«مگنوس ندفورس» (Magnus Nedfors)، کارگردان RAGE 2، در گفتوگو با VG247 اظهار داشته است که داستان این عنوان از تعامل با انپیسیها نشأت میگیرد و از روایتی مبتنی بر محیط بهره خواهد برد.
من نمیگویم که RAGE 2 را باید بهخاطر داستان عمیقش بازی کنید. این یک بازی اکشن است. اما ما سعی داریم داستانهایی کوچک را روایت کنیم، چه از طریق تعامل با انپیسیها و چه از طریق محیط. این چیزی است که میخواهیم هرچه بیشتر آن را پیشرفت دهیم.
ندفورس میگوید که عناوین جهانآزاد به نوع داستانسرایی بسیار متفاوتی نسبت به سایر عناوین نیاز دارند و سازندگان در تلاش هستند که این امر را به خوبی به انجام برسانند.
بازیهای داستانی خوب بسیاری وجود دارند که در وهلهی دوم جهانآزاد هستند، اما اشتباه رایج این است که داستانی خطی را بیان کنید. با این کار در ارائهی آزادی کامل به بازیکن شکست میخورید. من فکر میکنم عرصهی بازیسازی نیاز به کسی دارد که داستانسرایی در عناوین جهانآزاد را تکامل ببخشد.
به گفتهی وی، هدف اصلی بازی RAGE 2 نه روایت داستانی تمام و کمال، بلکه قرار دادن بازیکنان در یک محیط جهانآزاد سرگرمکننده و مهیج است.
در دنیای بازی آزادانه گشت میزنید و با سلاحها و قابلیتهایتان خوش میگذرانید. این چیزی است که این بازی بر آن تمرکز دارد.
بازی RAGE 2 که بیشک میتواند در بین مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۹ قرار گیرد، هماکنون توسط استودیوی «آید سافتور» (I’d Software) با همکاری «آوالانچ» (Avalanche) در دست توسعه قرار دارد و قرار است در ۱۴ می مصادف با ۲۴ اردیبهشت برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه شود. در حال حاضر انتشار این عنوان برای نینتندو سوئیچ تایید نشده است اما سازندگان اعلام کردهاند که این موضوع را مورد بررسی قرار میدهند.