پس از گزارشی کامل از مشکلات Anthem، «جیسون شرایر» (Jason Schreier) از کوتاکو بهتازگی مقالهی دیگری را دربارهی توسعهی بازی Dragon Age 4 منتشر کرده است.
مقالهی جیسون شرایر به برنامههای اصلی و اولیه برای بازی Dragon Age 4 میپردازد که در اکتبر ۲۰۱۷ ریبوت شد. دربارهی جدایی کهنهکارانی نظیر کارگردان نوآوری «مایک لیدلا» (Mike Laidlaw) از این توسعه میدانیم اما عنوانی که در ابتدا قرار بود بهعنوان Dragon Age 4 تحت نام رمزی Joplin ساخته شود، بسیار متفاوت از Dragon Age: Inquisition بود.
با توجه به این گزارش، در ابتدا داستان بازی Dragon Age 4 در Tevinter Imperium در Thedas، کشوری که توسط Wizardها اداره میشد، جریان داشت. Joplin بر روی تصمیمگیری و به دنبال آن پیامدهای مختلف، کاهش ماموریتهای ساده و سطحی که تأثیر زیادی در پیشروی بازی ندارند و مناطق کوچکتر تاکید داشت. تمرکز این عنوان روی مناطقی که در طول زمان تغییر میکردند و ماموریتهایی بود که هر کدام بسته به تصمیم بازیکن مسیر متفاوتی را برای او رقم میزدند. Heistها و مکانیکهای روایی سیستمیک هم جزو عناصر مهم بودند.
البته Joplin در مراحل ابتدایی توسعه به سر میبُرد. یکی از کارکنان سابق استودیوی «بایوور» (BioWare) کار بر روی این عنوان را یکی از «بهترین» تجربههای استودیو میداند.
ما بر روی عنوان بسیار جالبی کار میکردیم؛ عنوانی به شدت واکنشدهنده، کوچکتر از Dragon Age: Inquisition از لحاظ وسعت اما وسیعتر از لحاظ انتخابات بازیکن، واکنشدهندگی و عمق. من ناراحتم که این بازی دیگر ساخته نخواهد شد.
مشکلات و مسائل متعددی باعث شدهاند که Joplin نهایتاً لغو شود. آغاز این مسائل را میتوان اواخر ۲۰۱۶ دانست که تیم سازنده بر روی کمک به ساخت Mass Effect: Andromeda متمرکز شد و اگرچه میتوانست در مارچ ۲۰۱۷ پس از عرضهی آن به سراغ Joplin برود، اما در همان سال به کمک تیم سازندهی Anthem رفت و مشغول آن شد. وقتی مشخص شد که Anthem نمیتواند در زمان مورد نظر به انتشار برسد، الکترونیکآرتس و بایوور Joplin را لغو کردند و عمدهی کارکنان تمرکز خود را روی Anthem گذاشتند.
بازی Dragon Age 4 که طی رویداد The Game Awards 2018 از آن رونمایی شد، هماکنون بدون تاریخ عرضهی مشخصی برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دست توسعه قرار دارد.