استودیوی «رمدی» (Remedy Entertainemnt) بهتازگی راجع به رویکرد خود نسبت به مراحل فرعی بازی Control توضیحاتی را ارائه داده است.
ماموریتهای فرعی در بازیها شاید بعضی مواقع خندهدار به نظر برسند. بسیار عجیب است وقتی که وظیفهی نجات دنیا از بلای عظیمی را دارید ولی ناگهان باید بهعنوان ماموریت فرعی، به دنبال پنج گل صورتی بروید تا به کسی بدهید که قصد تهیهی چای دارد. البته برخی عناوین نظیر God of War و The Witcher 3: Wild Hunt به خوبی برای ماموریتهای فرعی مفهومسازی کرده و آنها را در خدمت تجربهی اصلی بازی به کار گرفتهاند. با این حال، اکثریت ماموریتهای فرعی در بازیها را میتوان جزو همان دستهی اول دانست.
این موضوعی است که استودیوی رمدی به آن آگاهی دارد و در تلاش است تا با تقسیم روایت از پس آن برآید. به گفتهی «میکائیل کاسورینن» (Mikael Kasurinen)، کارگردان بازی Control، داستان اصلی، جسی و موضوعات شخصیاش را دنبال خواهد کرد درحالی که ماموریتهای فرعی بیشتر به دنیای بازی و ساخت آن برای بازیکنانی خواهد پرداخت که علاقه به یادگیری بیشتر دربارهی پسزمینهی جسی دارند.
«بروک مگز» (Brooke Maggs) که هدایت بخش داستانسرایی و روایت بازی Control را بر عهده دارد، در گفتوگو با گیماینفورمر چنین گفته است:
مراحل فرعی مورد علاقهام هستند چون دنیای بازی را بهطور متفاوتی رنگ میکنند. این مراحل با معرفی بیشتر انپیسیهایی که در طول مسیر با آنها مواجه میشوید، در روایت داستان جا پیدا میکنند. پس وقتی هلن مارشال را [در مراحل اصلی] ملاقات میکنید، بعداً باید ماموریتی فرعی مربوط به او را انجام دهید و سپس، راجع به نقش وی در Bureau، کارهای او و چگونگی هدایت تیمهای متخصص توسط او بیشتر یاد میگیرید.
اما این صرفاً به روایت ختم نمیشود و بازی Control همچنین پِرکها و پاداشهای گیمپلی به بازیکنانی که مراحل فرعی را انجام میدهند، ارائه خواهد داد که برخی از این پاداشها شامل «مهمترین» قابلیتهای بازی میشود.
بسیاری از Objects of Power واقعاً اساسی هستند و بخشهای مهم بازی در واقع در مراحل فرعی هستند. بهعنوان مثال، اگر بازیکن Shield را دریافت نکند پس دیگر مبارزات چه معنایی دارند؟ ممکن است بعداً به مبارزات بسیار سختی نیاز باشد که اختیاری است. اگر نمیخواهید، مجبور نیستید که Shield را به دست آورید.
بهطور کلی، به نظر میرسد که بازی Control دلایل کافی را برای درگیر شدن در مراحل فرعی پیشروی بازیکنان خواهد گذاشت و پس از انجام این مراحل، بازیکنان تأثیر آن را چه در فهم بیشتر داستان و چه در دریافت پاداشها خواهند دید.
بازی Control در ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ مصادف با ۵ شهریور ۱۳۹۸ برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه میگردد.