پیش از انتشار بازی Metro: Exodus فروشگاه ایپک گیمز اعلام کرد که فروش این بازی روی پلتفرم پیسی را به طور انحصاری در اختیار خواهد گرفت. اما به گفته مدیران این فروشگاه، ظاهرا این انحصارطلبی نتایج چندان مثبتی نداشته است.
فروشگاه اپیک گیمز در عرض چندماه رشد قابلتوجهی داشت و نام خود را به عنوان یک فروشگاه معتبر برای بازیهای PC به ثبت رساند. البته در این مسیر راه چندان درستی را در پیش نگرفت و با خرید امتیاز بسیاری از عناوین مختلف، مخاطبان را به اجبار به سمت خود کشاند. بازیهای بزرگی چون Division 2 و The Outer World (که هنوز منتشر نشده) در اختیار اپیک گیمز هستند اما هیچکدام به اندازه Metro: Exodus موفق و معروف نبودهاند.
آنقدر سطح بازاریابی و مدیریت اپیک گیمز برای آخرین عنوان از سری مترو ضعیف بود که خالق این سری هم فروش انحصاری آن را به قیمت به خطر انداختن این فرانچیز محبوب دانست. حال به نظر میرسد که خود ایپک گیمز هم به عملکرد ضعیف خود اعتراف کرده است. استیو آلیسون در مصاحبه با PC Gamer عنوان کرد که این فروشگاه دیگر قصد تکرار اشتباه خود را ندارد.
ما ماهها با عوامل دیگر فروشگاه صحبت کردیم و تصمیمی برای بهبود تجارت گرفته شد. امّا چیزی که در واقعیت رخ داد بسیار نامطلوب بود و بنا شد دیگر هیچگاه کار خود را به این شکل انجام ندهیم.
او در ادامه افزود:
من فکر میکنم چنین اتفاقی دیگر نخواهد افتاد چراکه ما تجارب بیشتری کسب کردهایم و فرصت کار با کمپانیهای بزرگی را داریم. در نهایت به این نتیجه رسیدهایم که در تصمیمگیریها تعلل نداشته باشیم.
به هرحال مدیریت نامناسب ایپک گیمز خشم بسیاری از هواداران مترو را برانگیخت امّا خوشبختانه خود بازی تحت تاثیر این اشتباهات قرار نگرفت. طبق گزارش اپیک گیمز در کنفرانس GDC، عنوان Metro: Exodus توانست ۲.۵ برابر Mtero: Last Light که در استیم عرضه شده بود، فروش داشته باشد. همچنان امیدواریم بازیها درگیر مسائل اقتصادی نشوند و در جهت رضایت مخاطبان به پیش روند.