در یک ماه اخیر، اطلاعات ریز و درشت زیادی از بازی The Outer Worlds منتشر شده است. عنوانی که هنوز خود را به طور کامل به ما معرفی نکرده و بازیبازان درک کاملا درستی از آن ندارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
حال، به تازگی اطلاعات جدیدی از داستان و انتخابها در مسیر آن منتشر شده است. بازی The Outer Worlds در The Game Awards 2018 و توسط استودیوی «آبسیدین» (Obsidian) معرفی شد. این یک بازی نقش آفرینی است که به دست استادان این سبک ساخته میشود؛ استودیوی آبسیدین در گذشته، عناوین خوش ساخت و محبوبی مانند Pillars of Eternity و Fallout: New Vegas و Star Wars: Knights of the Old Republic II را برای بازیبازان به ارمغان آورده و حالا با بازی The Outer Worlds میخواهد باری دیگر یک نقش آفرینی خوش ساخت را تحویل آنها کند. یکی از ویژگیهای مهم عناوین نقش آفرینی، توانایی بازیباز در انتخاب مسیر داستان و مشاهده اتفاقات ناشی از این انتخاب ها است و با توجه به سابقه خوب استودیوی آبسیدین در این مورد، همه دوست دارند بدانند تا این مورد در بازی The Outer Worlds به چه گونهای پیاده سازی شده است.
به تازگی و طی مصاحبهای که سازندگان بازی The Outer Worlds با Game Informer داشتهاند، مشخص شده که داستان بزرگتر و گستردهتر این عنوان، به صورت خطی و از پیش تعیین شده خواهد بود. با این حال، کارگردان بازی، آقای Tim Cain توضیح داده که بازیبازان نباید نگران باشند و جای کافی مخصوص بازیبازان برای دستکاری کردن داستان، انتخابها و دیدن عواقب آنها، وجود خواهد داشت. آقای Tim Cain این گونه توضیح میدهد:
ساختار داستان ما به مانند فوتبال است، به طوری که نقاط زیادی در طول داستان وجود دارند که همه از روی آن عبور میکنند. [زمانی که شما یک تنظیم کننده قدرت را برای کشتی خود فراهم میکنید]، آیا با مردم کار کردید؟ آیا آن را خریداری کردید؟ انتخابهای بیشتری برای این موارد وجود دارد، بنابراین، کدام راه را انتخاب کردید؟ چگونه از پس افرادی که در حال استفاده از آن بودند برآمدید؟ ما سعی میکنیم تا داستان خود را با فکر کردن به نقاطی که تمام بازیبازان قرار است از آنها عبور کنند، تنظیم و مرتب کنیم اما سپس ما سعی میکنیم به یاد بیاوریم که متن نوشته شده ممکن است بر اساس انتخابهایی که شما میکنید، تغییر کند. ما نمیخواهیم که آن نقاط دراماتیک، به شکل خاصی به تصویر کشیده شوند.
آقای Cain همچنین در مورد سیستم Morality یا اخلاق در بازی The Outer Worlds صحبت کرد. پیش از این اعلام شده بود که بازی The Outer Worlds از سیستم اخلاق و رفتار، بهره نخواهد برد اما طبق صحبتهای جدید کارگردان این عنوان، مشخص شده که این سیستم به صورت دقیق در بازی پیاده سازی شده است. در دنیای خاکستری The Outer Worlds، بازیبازان با توجه به انتخابهایی که در طول بازی انجام میدهند، شناخته و معرفی میشوند؛ به این صورت که انجام برخی از کارهای شیطانی و پلید، تاثیرات جانبی مثبت و خوبی را به همراه دارند و برعکس! Tim Cain ادامه میدهد:
این گونه نیست که یک انتخاب خوب وجود داشته باشد و یک انتخاب بد. به جای این، شما میتوانید «این» و «آن» کار را انجام دهید. این کار نتیجه X را خواهد داد و کار دیگر، نتیجه Y را. شما تصمیم میگیرید که به چه چیزی اهمیت دهید. چه میشود اگر انتخابهای شیطانی و پلید بیشتر، نتیجه بهتری را به همراه داشته باشند؟ چه میشود اگر با تکیه بر انتخابهای پلید، مردم بیشتری نجات پیدا کنند؟ این یک تصمیم پلید است اما نتیجه آن بهتر است! آیا این یک تصمیم بدتر است؟ من فکر نمیکنم که شما بتوانید اخلاقیات را با حساب و کتاب و ریاضی حل نمایید اما بعضی انتخاب ها در بازی وجود دارند که شما با خود میگویید “مطمئن نیستم که آیا این بد است [یا خیر]”
قطعا برقرار کردن چنین سیستمی در یک بازی نقش آفرینی، نه تنها ایدهای خلاقانه و نو به حساب میآید، بلکه باعث میشود تا داستان هر چه بیشتر عمیق شود. روایت داستان در یک بازی نقش آفرینی، تخصص استودیوی آبسیدین است و به نظر میرسد که در مورد بازی The Outer Worlds حداقل از نظر داستانی و روایت، باید به آنها اطمیمان کامل کنیم. بازی The Outer Worlds در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.