به نظر میرسد که «سم لیک» (Sam Lake) با نمایشی که از بازی Death Stranding مشاهده کرده، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.
گرچه هیدئو کوجیما و تیم او در استودیوی «کوجیما پروداکشز» (Kojima Productions) در زمینهی ارائهی اطلاعات از بازی Death Stranding همواره بسیار مرموز عمل کردهاند و جزئیات خاصی را به اشتراک نگذاشتهاند، استودیوهای دیگر نسبت به طرفداران بسیار خوششانستر بودهاند. از کارگردان God of War یعنی «کوری بارلوگ» (Cory Barlog) گرفته تا اعضای استودیوی سازندهی Horizon: Zero Dawn یعنی «گریلا گیمز» (Guerrilla Games)، بخشی از گیمپلی این عنوان را شاهد بودهاند و به شدت تحت تأثیر قرار گرفتهاند.
حال باید نام دیگری را به این لیست اضافه کرد. مدیر استودیوی «رمدی» (Remedy) یعنی سم لیک که بهخاطر کار بر روی Max Payne ،Alan Wake و اکنون Control شهره است، از نمایشی که از گیمپلی بازی Death Stranding مشاهده کرده، متأثر شده است. وی اخیراً در توئیتر کوجیما را یک «الگو» خوانده و گفته است که این عنوان جرئت دارد که «مرزها را جابهجا کند».
Death Stranding هماکنون بدون تاریخ عرضهی مشخصی به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد. با این وجود، از «نورمن ریدس» (Norman Reedus) گرفته تا هیدئو کوجیما اشاراتی به انتشار این عنوان در سال ۲۰۱۹ داشتهاند.