بازی Dead Cells که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، یک عنوان مستقل است که توانست مورد توجه بسیاری قرار بگیرد و جوایز متعددی را نیز از آن خود کند. حالا سازندگان این عنوان مستقل توضیح دادهاند که احتمالا دنبالهای برای آن ساخته نخواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
بازی Dead Cells یک اکشن فوقالعاده در سبک roguelike مترویدوانیا (یا هر سبکی که دوست دارید برای آن برگزینید!)، یک موفقیت عالی برای سازندگان (استودیوی Motion Twin) به همراه آورد که بخش عمدهای از آن نیز برروی کنسول نینتندو سوییچ به دست آمد. با تمام موفقیتهایی که بازی Dead Cells از نظر فروش و استقبال بازیبازان و منتقدان به دست آورد، اما چشم امیدی به ساخت دنبالهای برای این عنوان نباشد. طراح بازی Dead Cells، یعنی آقای Sébastien Bénard، به تازگی مصاحبهای را با وبسایت Game Informer انجام داده و در این مصاحبه در مورد احتمال ساخته شدن دنباله بازی Dead Cells صحبتهای جالبی را ارایه کرده است. زمانی که از آقای Benard در مورد دنباله بازی، یا به نوعی Dead Cells 2 پرسیده شد، ایشان در پاسخ، افکار شخصی خود را در این خصوص به اشتراک گذاشتند:
در خصوص یک دنباله، ما با اطمینان میدانیم که نشستن برروی موفقیت خود، ایده خوبی نیست. اگر شما یک اثر خوب خلق میکنید، بهتر است تا این انرژی را برای خلق و ساخت یک چیز متفاوت صرف کنیم. من فکر نمیکنم که ما Dead Cells 2 را بسازیم. ما بیشتر مایل هستیم تا محتوای بیشتری را خلق کنیم و بازی را هر چه بیشتر برای طرفداران باز کنیم. اگر روزی بازی Dead Cells 2 را ساختیم، این به خاطر این بوده که ما شدیدا به پول نیاز داشتیم (میخندد). همچنین ما نمیخواهیم تا به یک چیز بچسبیم بنابراین من فکر میکنم که یک مسیر کاملا متفاوت را طی کنیم و در این مسیرها، بازی سکوبازی (پلتفرمر) یا Roguelike قرار نخواهند گرفت.
سازندگان بازی Dead Cells، یعنی استودیوی Motion Twin، خوشبختانه همچنان در حال کار برروی این عنوان هستند و محتواهای بیشتر و بیشتری را برای بازی خود منتشر میکنند. بنابراین، بازیبازان و طرفداران بازی Dead Cells، میتوانند امیدوار باشند که تا مدت زمان زیادی، با محتواهای Dead Cells سرگرم بمانند. با تمام این تفاسیر، تفکر طراح بازی Dead Cells که شاید تفکر کلی تیم سازنده بازی باشد، بسیار جالب است چرا که آن ها دوست ندارند تا با استفاده از موفقیتهای قبلی خود، موفقیت های جدیدی به دست آورند و می خواهند مسیری کاملا جدید را برای ادامه کار خود انتخاب نمایند.
اما آقای Benard در مورد مسائل جالب دیگری نیز صحبت کرد که البته رسانه ها کمتر به آن پرداختهاند. طراح بازی Dead Cells توضیح داد که این عنوان در ابتدا (طرح های اولیه) به سبک دفاع از قلعه و به صورت رایگان یا Free to Play، آن هم فقط برای پلتفرم های موبایل بوده است. تا این که Dead Cells به شکل امروزی خود درآمده و توانست موفقیت های بسیاری را برای سازندگان به ارمغان بیاورد. بازی Dead Cells هماکنون برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی در دسترس قرار دارد.