بازی Mafia 3 میتواند مورد انتظارترین بازی در مجموعه Mafia باشد. داستان این بازی در سال ۱۹۶۸ در نسخهای ساختگی از شهر نیو اورلینز (New Orleans) جریان دارد. شخصیت اصلی Mafia 3، «لینکولن کلی» (Lincoln Clay) است؛ یکی از بازماندگان جنگ ویتنام که به تازگی از جنگ بازگشته تا خانه خود را پیدا کند. دار و دسته «سیاه» (تنها چیزی که لینکولن آن را به عنوان خانواده میشناسد) به نابودی کشیده شده است و دار و دستهای ایتالیایی شروع به کار کرده است. با کمک یک گروه ایرلندی و یک گروه انتقال یافته از شهر جدید و بزرگ انگلیس و رئیس دسته «هایتیها»، لینکولن به نابودی دسته ایتالیاییها میپردازد و مکانی که به آن تعلق دارد را مییابد.Mafia 3 توسط شعبه ۲K در جمهوری چک و هنگر ۱۳ (که نام خود را به دلیل نزدیکی به پایگاه نیروی هوایی، هنگر ۱۳ گذاشته است) در دست ساخت است. این بازی اولین نسخه جهانباز (Open World) در این سری است و همچنین اولین نسخهای است که شخصیت اصلی آن، دورگه است و این میتواند برای او مشکلساز باشد؛ زیرا در جنوب کشور، اختلاف نژادی مورد تمسخر قرار میگیرد. در میان مبارزه ضدقهرمانان، بازیکن ادعا میکند که صاحب شهر نیو بوردو (New Bordeaux) است و در همین راستا، مرتکب جرم شده و شهر را طبق میل خود بازسازی میکند.
مدیر بخش نوآوری هنگر ۱۳، «هیدن بلکمن» (Haden Blackman) در اینباره میگوید:
من میخواستم ایده بازیها را تا جایی به جلو ببرم که کاربران در داستاننویسی آن نقش داشته باشند.
او دلیل شکلگیری استودیوی هنگر ۱۳ را ساخت سری Mafia دانست و ادامه داد:
ما شعاری برای هنگر ۱۳ داریم و آن این است که داستان هر بازیکن منحصربهفرد است. قطعا این چیزی است که ما میخواهیم امتحان کنیم و برای عملی ساختن آن، نهایت تلاش خود را به کار میگیریم.
به لطف وجود «قابلیتهای ساخت داستان خود» در بازی Mafia 3، میتوانید این بازی را به یک Mafiaی اختصاصی تبدیل کنید و بیشتر از آن لذت ببرید.
۱. Mafia 3 اولین بازی جهانباز در این سری است و هنوز صحنههای سینمایی در آن وجود دارند که به نسخههای قبلی اشاره میکنند
«بلکمن» در اینباره گفت:
ما نمیخواستیم راهی را پیش بگیریم که تمام زحماتی که برروی Mafia 2 کشیده بودیم هدر برود. Mafia 3 داستانی بسیار قوی دارد و هر کاری که انجام میدهید برروی ادامه داستان تاثیر میگذارد. به نظر من تیم رسانه ما بسیار عالی کار میکند. استفاده از صحنههای سینمایی برای مرتبط کردن این دو بازی (Mafia 2 و Mafia 3) بسیار کار مناسبی خواهد بود.
۲. استودیوی ۲K امیدوار است تا بتواند با وارد کردن داستان بازی Mafia 3 در بازی Mafia، اتفاقات رخ داده در Mafia را در Mafia 3 اصلاح کند
«بیل هارمز» (Bill Harms)، سرپرست نویسندگان بازی Mafia 3 در این مورد گفت:
به عنوان نویسنده، نمیخواستم به دنیای Mafia برگردم و همان داستان خسته کننده را تعریف کنم یا کار خود را بهطور غیر حرفهای آغاز کنم. ما به دنبال یافتن راهی هستیم که با آن چرخشی در داستان Mafia 3 ایجاد کنیم و این جایی است که فکر میکنم داشتن «لینکولن»، خلافکاری متفاوت به این کار کمک میکند. چیز دیگری هم هست که نیاز به روشن شدن دارد: این بازی به زمانهای قبل باز میگردد. ما تحقیقهای بسیار زیادی برای Mafia 3 انجام دادیم. قبل از این که نوشتن حتی یک کلمه را آغاز کنیم، ساعتها تحقیق انجام دادیم. یکی از نکات مهمی که به آن رسیدیم این بود که دهه ۶۰ تا حدودی پایان دوران طلایی دار و دسته ایتالیاییها بوده است. قبل از آن کسی نمیدانست که حتی این دسته وجود دارد. اگر هم وجود داشتند از نظر دیگران، آنها «تنها یک کلوپ اجتماعی بودند که فقط برای همسایگی مناسب بودند.»
۳. بازی Mafia 3 مستندی از رویدادهای سال ۱۹۶۸ محسوب می شود که شخصیت اصلی بازی (لینکولن) نیز در آن وجود دارد
بین مراحل بزرگ، ما شخصیتی جدید به نام «جان داناوان» (Jon Donovan) را مشاهده میکنیم که در یک اتاق بازجویی درباره فعالیتهای لینکولن در حال صحبت است. این صحنهها مانند این است که در حال مشاهده یک نوار قدیمی VHS باشید. اینها بخشی از مستندی هستند که درباره فعالیتهای لینکولن ساخته شدهاند و چارچوب داستان را برای بازی Mafia 3 ارائه میدهند. اینها برگرفته از تحقیقاتی هستند که تیم سازنده Mafia انجام دادهاند و اشارهای به مستنداتی که تیم سازنده مجبور به تماشای آنها بودهاند، دارند.
با یکبار بازی کردن نمیتوانید تمام ویژگیهای سه شخصیت بازی را آزاد کنید
۴. شهر «نیو بوردو» ۹ منطقه منحصربهفرد دارد که هرکدام دارای نما، جو و مراحل مجزا هستند
در بازی Mafia 3، در شهر نیو بوردو، ۹ منطقه وجود دارد. یکی از این منطقهها «فرنچ وارد» (The French Ward) است که در گیمزکام (Gamescom) سال پیش همزمان با رونمایی از بازی، معرفی شد. دمویی که در این کنفرانس قابل بازی بود، در مناطق پایین شهر نیو بوردو قرار داشت که موقعیت آن بین دو منطقه ثروتمند و فقیرنشین بود. همچنین در این بازی یک حومه شهر، لنگرگاه، کشتیسازی و بایو (رودخانهای باتلاقی در جنوب آمریکا که بیشتر خلافکاران چیزهای گرانقیمت خود را در آنجا مخفی میکنند) وجود دارد.
بلکمن در این مورد توضیح داد:
جرایمی در بایو اتفاق میافتد اما پایه و اساس آن به جرایم نقاط دیگر بازی شباهتی ندارد. شما برای صدمه زدن به سر و صدای گروهی از مافیاهای دیگر به بایو میروید. «برای مثال» در یکی از مناطق یک مهمانی توسط خلافکاران برگزار شده است و شما میتوانید به بایو رفته، آنها را ترور کرده و سکوتشان را برهم بزنید.
۵. در هر منطقه، جرم و جنایتِ خاصی اتفاق میافتد
هر منطقه در بازی Mafia 3 مشکلات خود را دارد. در Mafia 3، شما با اخاذی در خانههای لوکس، خرید و فروش غیرقانونی گازوئیل، مواد ساختوساز و مخدر و حتی الکل روبرو میشوید. هنگامی که لینکولن بر این مناطق تسلط مییابد، درصدی از درآمد آنها را دریافت میکند که باعث افزایش پول شما میشود.
۶. شخصیت لینکولن کلی، یک یتیم و سرباز جنگ ویتنام است و این موضوع مشکلی برای دستیابی به مکان موردنظرش محسوب میشود
به گفته «بلکمن» و «هارمز»، با فروپاشی دار و دسته The Black، لینکولن پس از برگشت از جنگ ویتنام به دنبال مکانی است تا بتواند آن را خانه صدا کند. او دوران کودکی خود را در یتیمخانه گذرانده؛ پس او خانهای نداشته است. پس از خارج شدن از یتیمخانه، او زندگی خود را در کنار «سامی رابینسون» (Sammy Robinson)، سرپرست دار و دسته The Black، ادامه داد و با «الیس» (Elis)، فرزند سامی، دوست شد. اما با این حال آنها خانواده خونی لینکولن محسوب نمیشوند و او احساسِ تعلق داشتن به این خانواده را نخواهد داشت.
۷. شما با زیردستان خود رابطه برقرار خواهید کرد و این موضوع زندگی شخصی و حرفهای شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد
لینکولن ۳ زیردست خواهد داشت: سرپرست پر رمز و راز دار و دسته هایتیها، «کاساندرا» (Cassandra)، یک ایرلندی خشن با نام «بورک» (Burke) و «ویتو» (Vito) (شخصیت بازی Mafia 2 که در شهر نیو بوردو نیز حضور دارد). پس از این که لینکولن عملیاتهای مافیاهای دیگر را نابود کند، یا منطقه دیگری را تصرف کند، او این شانس را دارد تا مدیریت آنها را به یکی از این ۳ نفر بسپارد. پس از تصرف یک قلمرو، لینکولن و دوستان خود در مکانی که استودیوی هنگر ۱۳ به آن «Sitdown» میگوید، حضور مییابند. Sitdown جایی است که این ۴ نفر گرد هم میآیند و درباره دلایل داشتن آن قلمرو با لینکولن به بحث میپردازند.
سپردن کامل یک قلمرو به یک فرد، پستی و بلندیهای خود را دارد. سپردن قلمرو به بورک، پشتیبانی بهتر در مبارزات را به شما ارائه میدهد. یعنی هنگام درگیری، با تماس به بورک او را حاضر کرده و همراه با او به مبارزه بپردازید. این قابلیت برای هنگامی که در موقعیتهای خطرناک هستید و میدانید که میزان خشاب شما کافی نیست و نیاز به کمک دارید، مناسب است. سپردن کارهای بیشتر به بورک باعث پیشرفت او در کمک رساندن به شما میشود.
شما قابلیت این را دارید که به تمامی تماسهای هر زیرمنطقه گوش دهید
این قابلیت برای ویتو نیز یکسان است. ویتو کسی است که تبادل قلمرو انجام میدهد و در دریافت منابعی مانند اسلحه و آیتمهای دیگر به شما کمک میکند. دادن قدرت بیشتر به ویتو یعنی آیتمهای بهتر و بیشتر، تجهیزات پیشرفتهتر و چیزهایی از این قبیل.
کاساندرا نیز کنترل بیشتری برای فضاهای درگیری به شما ارائه میدهد. کاساندرا دوستان بزرگی در شرکتهای موبایل دارد. لینکولن میتواند با زنگ زدن به او، کاری کند که با دوستان خود تماس گرفته و خط تلفن یک منطقه را قطع کند و از تماس پشتیبانی دشمنان جلوگیری کند.
وابسته شدن به یکی از همدستهای خود، باعث عصبانی شدن ۲ همدست دیگر میشود؛ تا جایی که آنها تصمیمات شما را مسخره خواهند کرد. همچنین با یکبار بازی کردن نمیتوانید تمام خدمات این سه شخصیت را آزاد کنید. پس قبل از تصمیمگیری، بهتر است تا درباره چیزی که بیشتر نیاز دارید تفکر کنید؛ برای مثال با سپردن تمام قلمروهایتان به بورک، کاساندرا و ویتو عصبانی خواهند شد و دیگر به سلاحهای پیشرفتهای که ویتو دارد دست نخواهید یافت.
بلکمن درباره این سیستم ارتباطی گفت:
این سیستم به هیچ وجه نوید یک بازی نقشآفرینی را نمیدهد؛ با این حال من طرفدار پر و پا قرص نقشآفرینی هستم و چیز موردعلاقه من در بخش ارتباطات بازیهای نقشآفرینی این است که این رابطه به مرور زمان رشد مییابد. ما میدانستیم که عنصری از بازیهای نقشآفرینی را نیاز داشتیم اما میخواستیم آن را متفاوت از آنچه دیگران تجربه کردهاند درست کنیم.
۸. «جاسوسی در خطوط تلفن» همه چیز را آسانتر میکند
شما قابلیت این را دارید که به تمامی تماسهای هر زیرمنطقه گوش دهید. این کار قابلیت گوش دادن به تماسهای دشمنان را به شما می دهد. با استفاده از قابلیت «اینتل ویژن» (Intel Vision) تمامی دشمنهایی که در منطقه حضور دارند را مشاهده کرده و موقعیت دقیقشان را ببینید. سپس میتوانید با استفاده از جاسوسی در خطوط تلفن، دشمنی که در حال تماس برای کمک است را پیدا کنید. این قابلیت بسیار مورد استفاده قرار میگیرد اما تنها زمانی به کارتان میآید که از قبل قابلیت را در آن منطقه فعال کرده باشید. برای این کار، جعبه تلفنی در آن منطقه وجود دارد که باید فعال شود. این جعبه در قلمروی دشمن قرار دارد که رسیدن به آن چیزی همانند معما است. این کار گفتوگوی دشمنان را به طور مستقیم به گوش شما منتقل میکند و این موضوع به شما اطلاعات بیشتری برای انجام حرکت بعدی می دهد.
۹. به هنگامِ بازجویی از مردم، میتوانید آنها را بکشید یا مجبور کنید که برای شما کار کنند
قطعا روش شماره ۷ سودهای زیادی به همراه دارد که به منابع و پول شما میافزاید؛ اما به جای سپردن این کار به ویتو، کاساندرا یا بورک، میتوانید دشمنان خود را کشته و صاحبِ مهمانی یا سرپرستِ دار و دستهای که در حال مبارزه با آن هستید را به قتل برسانید.
۱۰. مراحلِ این بازی، «پایانباز» (Open Ended) هستند و بسیار تاثیرپذیر خواهند بود
راههای زیادی برای انجام کارهایتان وجود دارد. میتوانید به طور مخفیانه وارد شوید، چیزی که میخواهید را برداشته و از مکان موردنظر خارج شوید یا میتوانید با درگیری با اسلحه، کار خود را انجام دهید. هر مرحله روشهای مختلفی برای به پایان رساندن دارد؛ اما در برخی مواقع، یک کار به عنوان میانبر وجود دارد که شما اگر آماده باشید، شما را سریعتر به پایان مرحله میرساند. میتوانید تمامی دشمنان خود را کشته و تا پایان مرحله با درگیری به جلو بروید؛ اما اگر فردی هستید که میخواهید پس از پایان مرحله، اثری از خود به جای نگذارید یا با موانع کمتری مواجه شوید از روش مخفیانه استفاده کنید.
گزینههای ماعددی برای انتخاب راهی که میخواهید مرحله را پیش ببرید وجود دارند؛ برای مثال میتوانید با اسلحه درگیری ایجاد کنید، دار و دسته ایرلندی را برای کمک خبر کنید و دشمنان خود را از جلوی راه خود بردارید یا میتوانید راه دیگری را برای ورود به ساختمان مورد نظر انتخاب کنید؛ برای مثال به جای وارد شدن از زیرزمین از طبقه وسط وارد شوید و دشمنان خود را نابود کنید یا مثلا میتوانید به گاراژ رفته، یک ماشین بدزدید و از آنجا فرار کنید یا میتوانید وارد ساختمان شده و شروع به شلیک کردن کنید …
۱۱. بسته به راهی که پیش میگیرید، محتوای متفاوتی خواهید دید که مکان و زمان نیز در آن اثر میگذارد
شما میتوانید از اتفاق افتادن یک حادثه (مانند به قتل رسیدن یک نفر) جلوگیری کنید یا به آن اجازه اتفاق افتادن بدهید. زنده ماندن یا کشته شدن یک نفر در برخی مواقع، بسته به مکانی که در آن قرار دارید و زمانی که در آن هستید به شما بستگی دارد؛ برای مثال در یکی از مراحل، باید مقداری پول را از یک ساختمان نیمهکاره بدزدید. من (نویسنده سایت گیماسپات) به صورت مخفیانه از پشت و بدون کشتن هیچ یک از دشمنان وارد ساختمان شدم و پولِ موردنیازِ خود را بر روی میزی که آنجا بود پیدا کردم. کمی آنطرفتر از پول در راهرو، ۲ نفر از دشمنان را دیدم که برای کشتن ۲ نفر دیگر آماده میشدند. متوجه شدم که با برداشتن پول و خارج شدن از ساختمان، باعث کشته شدن آن دو فرد میشوم. سپس دویدم و ۲ دشمن را کشتم اما کمی برای نجات آن فرد، دیر کردم. پس از آن در یک صحنه سینمایی، شنیدم که کسی در حال سوال کردن درباره اتفاقی بود که برای یکی از آن افراد افتاد بود.
زمان و مکان بر روند بازی تاثیرگذار خواهند بود
۱۲. ماشینهای اسپورت کلاسیک مانند ماشینهای امروزی هستند
هنگام رانندگی با ماشینهای Mafia 3، اشکالات زیادی در راندن ماشینهای کلاسیک دهه ۶۰ داشتم. راندن آنها مانند قایقهای بزرگ بود. به گفته بلکمن، آنها این کار را از قصد انجام دادهاند. تیم سازنده، میخواست تا سنگینی ماشینها را طوری طراحی کند که به زندگی واقعی شباهت داشته باشد. من به طور ناگهانی به رانندگی با آن ماشین عادت کردم اما این کار کمی زمانبر است.
هنگام بازی، ماشینهای بیشتری آزاد میکنید و هنگامی که پیاده هستید، میتوانید با کسی تماس گرفته و درخواست کنید که ماشین شما را در آن مکان به شما تحویل دهد. همچنین میتوانید قابلیتهای ماشین را ارتقا دهید و همچنین چرخهای ضدگلوله به ماشین خود اضافه کنید. همچنین میتوانید از NPCها ماشین بدزدید؛ اما قادر نخواهید بود آن را نگه دارید.
۱۳. موسیقیهای بازی منحصربهفرد هستند
هنگام انجام مراحل، میتوانید کار خود را با گوش دادن به موسیقی خوانندگان دهه ۶۰ مانند «سم کوک» (Sam Cooke)، «کریدنس کلیرواتر ریوایول» (Creedence Clearwater Rivival)، «اریثا فرنکلین» (Aritha Franklin) و «لانی یانگبلاد» (Lonnie Youngblood)، پیش ببرید. هنگامی که در خیابانهای شهر نیو بوردو رانندگی میکردم، دو آهنگ «Paint in Black» از «رولینگ استونز» (The Rolling Stones) و «The House of Rising Sun» از «انیمالز» (The Animals) پخش شد. مطمئناً بلکمن درباره موسیقیها و همرنگ بودن آن با تنظیمات Mafia 3 بسیار حساس بوده است.
بلکمن توضیح داد:
سال ۱۹۶۸ از جهات بسیاری، دوران جالبی بوده است و همه اینها به موسیقی ارتباط دارد. این موسیقی میتواند تعریفی جدید از فرهنگ، فلسفه و البته ایدههای جدید را به نمایش بگذارد. آهنگ پاپ در حال پخش است، خواننده هنوز در حال خواندن هست، موسیقی سبک RnB نیز بسیار خوب نمایش داده میشود، سپس راک سخت (Hard Rock) نمایان میشود و سپس دوران تهاجم بریتانیا فرا میرسد. تمام آنها از این سال سرچشمه میگیرند و سبکها، ایدههای موسیقی یکدیگر را میدزدند و موسیقی به سرعت تکامل مییابد. برای ما، این مهم است که محدوده گستردهای از موسیقیها را داشته باشیم.
به علاوه، هنگام مبارزه با دشمنان، با سبک راک و ساز درام مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد شد. در این مواقع، موسیقی سبک جاز و دیگر سبکهای آن دوران پخش خواهد شد. پس از این که در یکی از طبقات ساختمان معمایی را حل کردم، با ورود به طبقهای دیگر، صدای ترومپت (Trumpet) و شیپور به گوش میرسید. به سختی میتوان گفت آنها آهنگی برای مبارزه با باس بودند؛ اما به نحوی منحصربهفرد و جالب به نظر میرسیدند. از میان چیزهای جالب دیگر، میتوان به موسیقی پسزمینه هر شخصیت و موسیقیهایی که در طول بازی تکامل مییابند اشاره کرد.
نظر شما چیست؟ آیا Mafia 3 نیز مانند نسخههای قبلی خود نظر بازیکنان را به خود جلب خواهد کرد؟
20 دیدگاه
daryush
درود
چ سلیقه ای در طراحی ی سایت دارید
رنگ مشکی برای آرامش چشم و نوشته های بزرگ و خوانا و نقده مفید و ارزشمند و آموختنی
بسیار خوشحالم که با شما هستم
———-
به اعتقاده من مافیا ۳ گرافیکی ترکیبی و تلفیقی از نسخه ی یک تا برترین گرافیک ممکن رو یدک کشیده
و این موضوع ریسک بزرگی به حساب میاد
ماشین ها بسیار گرافیک نوستالژیکی دارند و چهره ها و محیط های برخوردی و سینمایی امروزی و گرافیکی
این نسخه رو می پسندم مخصوصا روال بازی در ساختاره داستانه جذاب
و کلا مافیا هرچی که باشه خاطره انگیز و ارزشمنده
اما گمان می کنم مافیای دو انتظارات رو برای این دوران و نسخه ی سوم بالا برده بوده
و بعید می دونم اکثریته هوادارانش رو اونطور که باید راضی کرده باشه
اما به شخصه این نسخه رو از ۱۰ داستان ده
موسیقی ده از ده
گرافیک ۸ از ده
و نوآوری ها و گیم پلی ۹
در نهایت با نمره ی ۸ از ده نظرمو نهایی می کنم
—
بسیار از نقد و مطلب شما لذت بردم
به امیده موفقیت شما پارسا
محمدجواد
سلام.من سی دی مافیا روخریدم.اماموقع نصب مشکل دادم.دقتی دیسک۱رومیزارم ااتوران خاصی نداره وبایدازداخل محتویات سی دی ست آپ روبزنم تانصب شروعه شه وقتی دیسک۲رومیزارم بین کار یهو ازصفحه نصب خارج میشه نمیدونم مشکلش چیه کمک کنید
ali
چیزی می نویسه قبل اینکه خارج شه؟
حامد
سلام
توی بازی مافیا من یکجا سوار ماشین میشم ولی هرچی استارت میزنم ماشین روشن نمیشه چکار باید انجام بدم کسی هست راهنمایی کنه
ممنون
ali
باید بری تو مپ روی ماموریت کلیک کنی
پویا
سلام بازی مافیا۳ برای ایکس باکس چطور باید سیو کنم وقتی خاموش میکنم بازم از اول شروع میشه
علی
قبل بازی تاریخ کنسول رو دستی تغییر بده به تاریخ روز درست میشه
Salch
از نظر من مافیا 3 نسبت به مافیا 2 یک اشغال به تمام بود با این که تو سال 2016 ساخته شده بود ولی مشکلات متعددی گرافیکی داشت که ادم فکر میکرد بازی مال 10 سال پیشه و داستان بازی بعد از یک مدت تکراری میشه این نظر شخصی منه
joker
تو نظر ندی سنگین تری بچه
King
کاملا موافقم
اشغاله به تمام معنا نسبت به دو
Mehdi
حرف مفت نزن تنها مشکل مافیا ۳ باگ بود که با آپدیت رفع میشد و اواخر بازی کمی یکنواخت میشد وگرنه بازیش از همه لحاظ عالی بود
محمود
بازی مافیا ۳ برای ایکس باکس سیو نمیشه
محمود
مقایسه کنیم بازی مافیا ۲ بسیار بهتر بود نصبت به مافیا ۳ از همه نظر چه داستان بازی چه گرافیک سبک بازی چه گیم پلی مافیا ۳ پره باگه بازیش هوش مصنوعی بازی بسیار پایینه
احمد
نارنجک رو چطوری باید پرت کنم توی مافیا۳؟؟؟؟؟
کلیدش رو پیدا نمیکنم
مانی
منم همین مشکل رو دارم
Milad
با سلام.به نظر من مافیا ۳ تقریبا انتظارات گیمر هایی که منتظر منتشر شدنش بودند رو برآورده کرده.گرافبک بسیار عالی ،داستان نسبتا عالی و از همه مهمتر شخصیت بازی (لینکون) ، کلا بازی ای هست که از بازی کردنش واقعا لذت می برم.مرسی از مطالب مفید سایتتون.
فرحان16
چگونه بازی مافیا۳ رو سیو کنیم
پدرام
اونجا باید بری تو نقشه و دوباره برگردی تا مقصد معلوم بشه و بعد استارت بعد ماشین راه میفته و شما باید برید به جای که مشخص شده
امیر
RB رو تو دسته ایکس باکس فشار بده
امیر
RB رو تودسته ایکس باکس فشار بده