در پی خبر تعطیلی استودیو Visceral Games افراد زیادی از کارکنان این استودیو که در سالهای گذشته کارمند آن بودهاند از دلایل تعطیل شدن این استودیو به دست الکترونیک آرتز سخن به میان آوردهاند.
همانطور که میدانید در روزهای گذشته یکی از ناراحت کنندهترین اخبار صنعت بازیهای ویدئویی منتشر شد که آن هم تعطیل شدن استودیو Visceral Games بود. قطعا شنیدن این خبر برای بازیکنانی که دوران اوج نسل هفتم را به یاد دارند بسیار ناراحت کننده است. چرا که این استودیو بازیسازی، عناوین به یادماندنی متعددی را خلق کرد که مهمترینهای آنها سه گانه Dante’s Inferno ،Dead Space و Battlefield Hardline بودند.
حال پس از خبر تعطیل شدن این استودیو، برخی از کارکنان سابق آن از دلایل بسته شدن Visceral Games سخن گفتهاند که یک مطلب در تمامی مصاحبهها مشترک بوده که آن هم متهم بودن شرکت الکترونیک آرتز است. یکی از این افراد «زک ویلسون» (Zach Wilson) است که طی ساخت بازیهای مجموعه فضای مرده در سمت طراح مراحل مشغول به کار بود.
به گفته او هزینه ساخت نسخه دوم بازی Dead Space چیزی در حدود ۶۰ میلیون دلار بود و پس از انتشار، ۴ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفت که با وجود فروش نسبتا خوب، نتوانست که هزینهها را جبران کند. البته ویلسون دلیل این امر را سنگدلی الکترونیک آرتز در امر تخصیص بودجه و محاسبات مالی اشتباه این ناشر میداند. او در ادامه گفت که اوضاع برای نسخه سوم Dead Space هم به همین منوال بود و این عنوان نیز نتوانست انتظارات سازندگان را در بحث مالی برآورده کند.
در سوی دیگر آقای «اسکات وارنر» (Scott Warner) که وظیفه کارگردانی برخی از بازیهای استودیو Visceral Games را بر عهده داشت، درباره تعطیلی این استودیو بیان کرد که با وجود موفقیتهای زیادی که Visceral Games کسب کرد، دستهای پشت پرده مانع ادامه حیات آن شدند؛ نیروهایی که این استودیو نای مقاومت در برابر آنها را نداشت. از این سخنان میتوان برداشت کرد که منظور آقای وارنر به احتمال زیاد الکترونیک آرتز است.
همانطور که میدانید، این استودیو تا پیش از این وظیفه ساخت بخش داستانی بازی جنگ ستارگان را تحت رهبری «امی هنینگ» (Amy Hennig) بر عهده داشت که حالا با تعطیل شدنش اوضاع را کمی مبهم کرده است. البته الکترونیک آرتز اعلام کرده که در تلاش برای جایگزین کردن استودیو دیگری برای ادامه دادن ساخت بخش تک نفره جنگ ستارگان است.
حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت سری بازیهای محبوب Dead Space در آینده چه میشود. آیا ساخت نسخه جدید این مجموعه به دست استودیو دیگری خواهد افتاد و یا این مجموعه به فراموشی سپرده خواهد شد؟