خالق و کارگردان مجموعه بازی Shenmue در مصاحبهای که با وبسایت یوروگیمر داشت، اعلام کرد که آخرین عنوان در دست ساخت آنها یعنی بازی Shenmue 3 به خوبی با موتور بازیسازی Unreal هماهنگ بوده و با یکدیگر کاملا همخوانی دارند.
بازی Shenmue 3 اولین عنوان از این مجموعه بوده که قرار است با یک موتور خارجی، یعنی Unreal ساخته شود. این نکته به عقیده برخی میتوانست به نقطه قوت و در عین حال ضعف این بازی تبدیل شود. چرا که تا پیش از این، هیچگاه از موتورهای آماده برای ساختن عناوین قبلی این مجموعه استفاده نشده بود. البته استفاده نکردن سازندگان از این موتورها، دلایل زیادی داشت که یکی از آنها نیاز به وجود موتوری بود که تمامی امکانات مورد نیاز سازندگان را در اختیار آنها قرار دهد. همچنین هزینه ساخت این عناوین بسیار سنگین و هنگفت بود و خریداری لایسنس یک موتور و صرف زمان و هزینه برای به توسعه و تحقیق در رابطه با آن، به هزینههای جانبی میافزود.
اما بالاخره در ساخت سومین بازی از مجموعه Shenmue، از موتور قدرتمند و محبوب Unreal استفاده خواهد شد که به گفته آقای «یو سوزوکی» (yu Suzuki) استفاده از این موتور مزایای زیادی را برای آنها در برداشته است. او همچنین اضافه کرد که هماهنگی و همخوانی بسیار عالی این موتور با بازی آنها را شگفتزده کرده است و این در حالیست که ساخت بازی با Unreal بسیار لذت بخش و شیرین است. البته از سختیها و مشکلات و چالشهایی که برای سازندگان به وجود میآید نیز نمیتوان گذشت.
به هر حال با وجود مشکلات و سختیهایی که در طول ساخت بازی Shenmue 3 با این موتور وجود دارد، سازندگان از کار با آن بسیار خرسند هستند و Unreal را موتور بسیار مناسب و خوبی برای ساخت این عنوان تلقی میکنند. با این حال تنها باید تا سال آینده میلادی صبر کرد و دید که آیا Unreal میتواند از عهده خلق دنیای زنده و دینامیک شنمو بربیاید یا نه.