مدیر کمپانی Take-Two، شرکت صاحب استودیوهای ۲K و Rackstar، باور دارد که اقدامات گوگل استدیا بی پروایانه و ناامید کننده بود.
اخیرا گوگل استیدیا چندین حرکت قوی انجام داده است. ابتدا که استیا پرو را دوماه رایگان و سپس زمان انتشار Serious Sam 4 را اختصاصی کرد. گرچه برخلاف دانلود شدن این اپ بیش از یک میلیون بار، اثری که گوگل میخواست را روی بازار نداشت. این مسئله توجه رئیس تیک-تو، آقای استرائوس زنلیک، را هم جلب کرده است. وی معتقد است که چیزی که این تکنولوژی ادعا میکرد توانایی ارائهاش را دارد، بیپروایانه بود و موجب ناامیدی مشتریهایش بوده است.
او این مطلب را در سخنرانی خود در کنفرانس BASD ( تصمیمات استراتژیک سالانه برنشتاین) بیان کرد. او بیان کرد:
“تکنولوژی استریم بر ضد ماست. انتشار استدیا کند بوده. فکر میکنم انتظاری که از توانایی این تکنولوژی داشتیم مقداری بیپروایانه بوده است و باعث مقداری ناامیدی در کارنامه رضایت مشتریانش بوده است.”
زنلیک معتقد است تکنولوژی استریم در گذر زمان کاراییاش را پیدا میکند.
” هر زمان شما مرزهایتان را گسترش دهید، مشتریهایتان را گسترش دادید. به همین دلیل است که ما از انتشار این پلتفرم به وسیله ۳ عنوان حمایت کردیم. و البته به حمایت خود تا هنگامی که استراتژی تجاری آن با عقل جور در میآید ادامه میدهیم. باور دارم در طول زمان این تکنولوژی کار خواهد کرد… .
” ما باور داریم استریم میتواند تحول پذیر باشد. دلیل این مسئله این است که تعداد زیادی از افراد هستند که بازیهای ویدئویی را دوست دارند و حاضرند بابتش پول بدهند. ولی نمیخواهند کنسول یا رایانه گیمینگ بخرند. اما مطمئن نیستم که حالا مسئله این باشد.”
این نشان دهنده چالش هدف قرار دادن چنین گروه خاصی از مخاطبان است. گروهی که ترجیح میدهند استریم کنند تا اینکه بازی را روی کنسول یا رایانه شخصی بازی کنند. البته این بدین معنی نیست که هیچ امیدی برای استدیا باقی نمانده. سازنده بازی Gear Tactics در حال کار بر روی یک عنوان اختصاصی بر روی گوگل استدیا است. EA هم بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را با نسخههای جدید FIFA و Madden NFL را به این پاتفرم میآورد. حال اینکه استدیا تاثیر قابل ذکری روی فروش خود میگذارد آن هم با ورود کنسولهای جدید پلی استیشن و اکس باکس به بازار، چیزی است که باید منتظر ماند و دید.