بنا به گزارش جدید منتشر شده توسط WPP، برند ایکسباکس از هر دو برند معروف صنعت بازیهای ویدئویی، پلیاستیشن و نینتندو با ارزشتر به شمار میرود.
طبق رنکینگهای اعلام شده توسط Kantar و BrandZ، برند ایکسباکس توانست در بین ۱۰۰ برند معتبر جهانی قرار گیرد در حالی که پلیاستیشن و نینتندو از قافله باز ماندند. این لیست که هر ساله در ۱۳ سال گذشته توسط WPP منتشر میشود، بر اساس ارزشی که یک برند به تجارت مربوطه اضافه میکند، محاسبه میشود. به همین خاطر در گزارش، آمارهای بازار فروش و آمار اقتصادی به همراه نظرسنجیهای برآورد شده توسط مشتریان جهانی نیز لحاظ میشوند.
باعث تعجب همگان بوده که برندهای پلیاستیشن سونی و نینتندو در این لیست حضور ندارند اما ایکسباکس توانسته است در رتبه هشتاد و هفتم قرار بگیرد و تنها برند مختص به صنعت بازی باشد که در لیست خود را جای داده است. البته شرکت عظیم گوگل و شرکت چینی Tencent نیز که مدتهاست بخشی از پروژههای خود را به بازیهای ویدئویی اختصاص دادهاند نیز در رنکینگ حاضر هستند.
از آنجا که جزئیات کاملی از نحوه رتبهبندی برندها در گزارش عنوان نشده، مشخص نیست برند ایکسباکس که در اکثر زمینهها، چه فروش سخت افزار و چه فروش نرم افزار از سونی و نینتندو عقب بوده توانسته در بین ۱۰۰ برند برتر قرار گیرد. سونی به واسطه فروش بسیار خوب کنسول پلیاستیشن ۴ در سال گذشته، توانست بهترین عملکرد مالی در سالیان اخیر خود را داشته باشد و نینتندو نیز با عرضه انواع و اقسام بازیهای انحصاری و سرویسها و لوازم جانبی برای کنسول سوئیچ، سال موفقی را پشت سر گذاشت.
ایکسباکس در نسل کنونی کنسولها آنجنان موفق نبوده و شاید تنها عامل موفقیت آن را بازی Minecraft دانست که همچنان یکی از محبوبترین بازیهای دنیا به شمار میرود و پلیاستیشن و نینتندو از داشتن آن بیبهره هستند.