ظاهراً استودیوی بایوور پس از مشکلاتی که با موتور Frostbite بر سر Anthem تجربه کرد، تصمیم گرفته است که بازی Dragon Age 4 را با کدبیس این عنوان توسعه دهد.
«جیسون شرایر» (Jason Schreier) از کوتاکو بهتازگی مقالهای را دربارهی مشکلات استودیوی «بایوور» (BioWare) در طول توسعهی Anthem تهیه و منتشر کرده است. این عنوان اگرچه از اواسط ۲۰۱۲ اشاراتی به توسعهی آن شده بود، اما تنها طی ۱۸ ماه قبل از عرضهاش ساخته و آماده شد و نتیجهاش عنوانی است که امروز شاهدش هستیم. با این شرایط، بسیاری از طرفداران نگران هستند که بازی Dragon Age 4 نیز از مشکلات گذشته رنج ببرد.
با این حال، به نظر میرسد که بایوور از توسعهی Anthem درس گرفته است. بهجای اینکه بازی Dragon Age 4 از پایه ساخته شود، ظاهراً براساس کدبیس Anthem توسعه یافته است. شرایر گزارش میکند که این بخشی از استراتژی جدید استودیو است و اطلاعات بیشتر هم در «آیندهی نزدیک» به اشتراک گذاشته خواهد شد.
علاوه بر اینها، یکی از اعضای سابق بایوور در مورد مشکلات اخیر این استودیو چنین میگوید:
من فکر میکنم که Anthem باید تجربهای برای مدیریت بایوور بوده باشد تا ببیند که توسعهی بازیها چقدر دچار تغییر شده است. دیگر نمیتوانید از پایه شروع کنید و به راحتی جلو بروید. این دیگر جوابگو نیست.
اگرچه Anthem با مشکلات مختلفی مواجه بود، امید است که توسعهی بازی Dragon Age 4 با کدبیس آن نهایتاً باعث توسعهای روانتر و راحتتر شود.
بازی Dragon Age 4 که طی رویداد The Game Awards 2018 معرفی شد، بدون تاریخ عرضهی مشخصی برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دست توسعه قرار دارد.