به نظر میرسد که بلیزارد از همان ابتدا مشکلات و حواشی مختلفی با بازی Diablo 4 که اخیراً بحث دربارهی آن بسیار داغ بوده، داشته است.
طبق گزارش جدیدی از «جیسون شرایر» (Jason Schreier) از کوتاکو، در طول توسعهی بازی Diablo 4 هم مشکلات و مسائلی وجود داشته است. این بازی که در ابتدا با عنوان Hades شناخته میشد، قرار بود توسط «جاش ماسکیرا» (Josh Mosqueira) کارگردانی شود که سابقهی کار بر روی نسخههای کنسولی Diablo 3 و گسترشدهندهی Reaper of Souls آن را داشت.
Hades سری Diablo را به مسیر کاملاً متفاوتی میبُرد و قرار بود عنوانی با سبک و سیاق Dark Souls و دارای فضای تاریک و گوتیک باشد، زاویهی دوربین را از ایزومتریک و با فاصلهی دور به سوم شخص و بر روی شانه تغییر دهد و به نوعی یک تغییر جهت از Diablo باشد، بهطوری که بلیزارد مطمئن نبود عنوان آن را Diablo 4 انتخاب کند یا خیر.
در نهایت تا سال ۲۰۱۶ این پروژه کنسل شد و ماسکیرا بلیزارد را ترک کرد گرچه علت آن دقیقاً مشخص نیست. درحالی که نمیتوان صحت این گزارش را بهطور کامل تایید کرد، شرایر همواره بهخاطر اطلاعات درستی که لو میدهد شناختهشده است و به این ترتیب، دلیلی برای شک کردن به این گزارش جدید باقی نمیماند. اگر این گزارش را درست و معتبر بدانیم، متوجه میشویم که توسعهی اصلی و هدفمند بازی Diablo 4 حتی تا سال ۲۰۱۶ هم آغاز نشده بوده و بلیزارد نمیدانسته است که باید چه مسیری را انتخاب کند.
بلیزارد پس از دریافت بازخوردهای شدید و حتی افت ارزش سهامش بهخاطر عدم معرفی بازی Diablo 4 و رونمایی از عنوان موبایلی Diablo Immortal بهجای آن، گفته است که تمام تلاش خود را کرده بود تا این عنوان را به رویداد Blizzcon 2018 برساند. به هر حال، امیدواریم که بهزودی اخبار خوشحالکنندهای را از بازی Diablo 4 بشنویم که طرفداران مشتاقانه انتظارش را میکشند. در نهایت باید اشاره کرد که Diablo 3 هماکنون در دسترس پیسی، پلیاستیشن ۳، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس ۳۶۰، ایکسباکس وان و نینتندو سوئیچ هست و Diablo Immortal تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما تایید شده است که برای اندروید و IOS منتشر خواهد شد.