گزارشات جدید حکایت از این دارند که بازی Anthem طی بازهی زمانی کوتاهی با عجله آماده شده که نتیجهاش، عنوانی نامنسجم و پر از مشکلات مختلف بوده است.
بیشک مشکلاتی گریبانگیر استودیوی «بایوور» (BioWare) بوده که باعث شده است دو عنوان اخیر این استودیو یعنی Mass Effect Andromeda و Anthem به آن تجربههایی که انتظار داشتیم تبدیل نشوند و به نوعی شکستی برای بایوور محسوب شوند.
گزارش تازهای از «جیسون شرایر» (Jason Schreier) از کوتاکو، جزئیاتی را از این مشکلات با خود به همراه دارد و همچنین حاکی از این است که تولید بازی Anthem پس از معرفیاش در E3 2017 آغاز شده و بخش عمدهی توسعه طی بازهی زمانی ۱۲ تا ۱۶ ماهه تکمیل شده است.
در واقع دموی نمایشدادهشده از بازی Anthem در E3 2017 واقعی نبوده و صرفاً نمایشی از عنوانی بوده است که سازندگان انتظارش را داشتند. برخی از کارکنان کنونی و سابق بایوور که بر روی این بازی کار کردهاند، اظهار دارند که چشمانداز درستی در تیم وجود نداشته است.
یکی از کارکنان در این باره چنین میگوید:
دلیل اصلی تمام اینها نبود چشمانداز بود. ما داریم چه عنوانی میسازیم؟ لطفاً به ما بگویید. عمدتاً هیچ چشمانداز و شفافیت و کارگردانی وجود نداشت که بگوید این چگونگی کار است. آنها هیچوقت بر روی چیزی تمرکز نکردند و همیشه دنبال چیزهای جدید بودند.
یکی دیگر از کارکنان بایوور چنین توضیح میدهد:
فکر میکنم اکثر اعضای تیم نمیدانستند که این عنوان چه عنوانی است یا چگونه قرار است باشد، چون همواره در حال تغییر بود.
این بدین معنی است که به دلیل کمبود وقت پتانسیل زیادی از داستان، گیمپلی، دنیا و بهطور کلی انسجام بازی Anthem از دست رفته است. البته یکی دیگر از مشکلات عمدهای که توسعهی این عنوان را تحت تأثیر قرار داد، اجبار الکترونیکآرتس برای استفاده از موتور Frostbite بوده است.
در نهایت تهیهکنندهی اجرایی سری Dragon Age یعنی «مایک دارا» (Mike Darrah) در پاییز ۲۰۱۷ سکان هدایت تیم را در دست گرفت و با مدیریت او، تیم به کمی نظم و تمرکز رسید و در شرایطی که الکترونیکآرتس توانایی به تعویق انداختن انتشار بازی Anthem را نداشت، توسعهی این بازی را تا پایان سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به پایان رساند. نتیجهی این کار، عنوانی عجلهای شد که از مشکلات متعددی رنج میبرد.
علاوه بر مشکلات تیمی، مشکلات سیستمیک از سوی ناشر نیز بایوور را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است. موتور Frostbite مقصر برخی از این مشکلات است، اما همچنین عنوان قبلی این استودیو یعنی Mass Effect Andromeda هم از بینظمی در توسعه رنج میبُرد که نهایتاً باعث شد بازی نهایی با عجله طی چند ماه قبل از عرضه تهیه و آماده شود.