بازی God of War یکی عنوان داستانمحور محسوب میشود و به همین علت به راحتی میشد داستان بازی را اسپویل کرد و به همین دلیل کوری بارلوگ اعلام کرده است که جلوگیری از این کار بسیار سخت بوده است.
در واقع حتی یک عکس از بازی نیز میتوانست همه چیز را خراب کند و خیلی از جریانات بازی را لو دهد. به خاطر همین حساسیت است که برای خیلیها سوال پیش آمده که سونی و استودیو سانتا مونیکا چگونه مفق به انجام اینکار شدهاند؟
کوری بارلوگ با سایت گیمینگبولت مصاحبهای داشته است که در آن اعلام کرد جلوگیری از درز اطلاعات بسیار مقتبار بود ولی خوشبختانه استودیو موفق به انجام این کار شد.
این موضوع تقریبا من را سکته داد. در ابتدا استرس زیادی وجود داشت تا دیگران را با مفهوم و ایدههای خودم همراه کنم تا همه متقاعد و متوجه اهداف من شوند و انجام این کار بسیار سخت است. بعد از این برای یک سال و نیم پیش من باید مطمئن میشدم که برای همه در سراسر جهان کار و اهداف ما قابل درک باشد و در عین حال هیچ اطلاعاتی از جریانات درون بازی را لو نمیدادم. من هیچ وقت این حد از استرس را تحمل نکرده بودم. من واقعا متعجبم که هیچ اطلاعاتی درز پیدا نکرد. در واقع یک سری اطلاعات به بیرون درز پیدا کردند ولی آن قدر مهم نبودند.
ما توانستیم اوضاع را تحت کنترل داشته باشیم ولی انجام اینکار بسیار سخت و استرسآور بود. انکه مطمئن میشدیم تجربه همه از این بازی یکسان خواهد بود و نیاز به همکاری زیادی با گروه بازاریابی و انعصاف پذیری آنها بود. بعضی واقتها به نتیجه میرسیدیم ولی بلافاصله من متوجه نکتهای میشدم و میگفتم که باید همین الان این را حذف کنیم. بعضی وقتها نیز اطلاعاتی در معرض اسپویل شدن قرار میگرفت که ما در سریعترین زمان ممکن واکنش نشان میدادیم تا کسی متوجه نشود.
با توجه به اینکه المان غافلگیر شدن برای خیلیها اهمیت زیادی دارد بسیار خوشحال کننده است که سونی و استودیو سانتا مونیکا موفق شدند کنترل جریان اطلاعات مربوط به بازی خدای جنگ را در دست بگیرند.