با وجود تمام ویدئوهایی که از بازی Death Stranding دیدهایم، بیراه نیست اگر بگوییم که هنوز کسی هیچ ایده دقیقی ندارد که با چه اثری روبه رو خواهد شد.
البته مشکلی نیز ندارد، هرچقدر بازی در حال حاضر برای ما مبهمتر و مرموزتر باشد، زمانی که آن را تجربه کنیم قطعاً با غافلگیریهای بیشتری روبه رو خواهیم شد. شاید تعجب کنید اگر بدانید یکی از افرادی که همچون ما از مبهم بودن و بیقاعده بودن بازی سر در نمیآورد، خالق و کارگردان بازی، هیدئو کوجیما است!
کوجیما در گفتگوی تازهای که با Financial Times داشته اعتراف کرده که کاملاً مطمئن نبوده این اثر را چگونه طبقهبندی کند، همانطور که عده زیادی از زمان معرفی ابتدایی بازی با چنین مشکلی مواجه شدند. او سعی کرده تا به واسطه بازی Death Stranding ژانر جدیدی از بازیها را خلق کند و به همین خاطر دقیقاً نمیداند در چه جایگاه و مکانی قرار میگیرد. البته او این نکته را نیز یادآور شد که ریسک بزرگی در این کار بوده چرا که اگر با مخاطب موردنظر ارتباط برقرار نکند، به هدف خود نرسیده است.
بازی Death Stranding… حتی الان هم از درک کردن آن عاجزم. شکل و نمایه کلی جهان آن، گیمپلی آن، همگی تازه و جدید هستند. ماموریت من ساخت ژانری بوده که در حال حاضر وجود ندارد و همه را غافلگیر خواهد کرد. کاری که طبیعتاً ریسک بالایی نیز دارد.
کوجیما پیش از این نیز دست و پا شکسته سعی کرده بود سیستم Social Strand را توضیح دهد اما نتوانست آنطور که باید و شاید منظور خود را برساند. باید منتظر همایش توکیو گیمشو در هفتههای آتی باشیم که محتوای زیادی از گیمپلی بازی در دو پنل جداگانه به نمایش گذاشته خواهد شد. اما تعجببرانگیز نخواهد بود که حتی با دیدن تریلرها و ویدئوهای جدید نیز اطلاعات ما از بازی Death Stranding اندک و ناچیز باشد.