بنا بر سخنان رییس استودیو Nine Dots پس از عملی شدن قابلیت کراس-پلی اگر همه بازیهای اکوسیستم مشابه داشته باشند تعداد بازیهای متنوع کاهش خواهد یافت.
کراس-پلی به بحث داغ این روزهای صنعت بازی مبدل گشته است به خصوص با اختلاف نظرهایی که حول سونی و سایر توسعه دهندههای مستقل وجود دارد. طرفداران بازیهای ویدیویی امید دارند تا زمان انتشار نسل بعدی کنسولها، مشکلات این چنینی کنار گذاشته شوند و کراس-پلی به قابلیتی تبدیل شود که مورد قبول همه است.
«گیوم بوچر-ویدال» (Guillaume Boucher-Vidal) رییس استودیو Nine Dots که نقش کارگردان بخش خلاق بازی Outward، پروژه جدید RPG این استودیو را نیز بر عهده دارد در مصاحبهای با Gamingbolt درباره نظر خود حول موضوع کراس-پلتفرم صحبت کرد. با این که قابلیت کراس-پلی مزایا خود را دارد ولی میتواند برای بعضی از بازیهای ناشناس مولتی پلیر مشکل ساز شود. به گفته ویدال قابلیت کراس-پلی به بازیها بزرگ مولتی پلیر این قابلیت را میدهد که رشد کنند و بزرگتر شوند همین موضوع سبب میشود که عرصه رقابت برای بازیهای کوچکتر تنگتر شود.
با این وجود که من فکر میکنم توانایی بازی کردن با سایر بازیبازارن در سراسر جهان بدون توجه به پلتفرم بسیار خوب است ولی پیشبینی میکنم که این قابلیت باعث شود بازیهای بزرگ بزرگنر شوند و فضای کمتری برای بازیهای کوچک باقی میماند تا مخاطبان خود را پیدا کنند. کراس-پلی باعث میشود که بازیهای مولتی پلیر زیادی در یک زمان فعال باشند و اگر اکوسیستم همه آنها یکی باشد تعداد بازیهایی که از نظر تجاری چیز جدیدی برای عرضه دارند کمتر میشود.
ویدال در ادامه مصاحبه خود از سختافزاری پیشنهادی خود برای کنسولهای نسل بعد صحبت کرد. وی همچنین امیدوار است که قابلیتهای اضافه شده به این کنسولها در نرمافزارهای آینده به کار آیند. بازی Outward در سال ۲۰۱۹ برای کامپیوترهای شخصی منتشر میشود.
نظر شما درباره قابلیت کراس-پلی چیست؟ آیا فکر میکنید سونی بالاخره زیر بار انجام این پروژه بزرگ برود؟