به گفته نیل دراکمن کارگردان بازی The Last of Us 2 دلیل اصلی ساخته نشدن آن در سبک جهان باز این بوده که “تنش و ضرباهنگ را از دست میداد”.
قسمت دوم بازی The Last of Us به گفته ناتی داگ، بزرگترین و جاهطلبانهترین اثر آنها تا به امروز خواهد بود. چنان بزرگ که در واقع برای تجربه آن نیاز به دو دیسک بلوری خواهید داشت. به گفته آنها تمام چیزهایی که تاکنون از بازی دیدهایم تنها بخش کوچکی از تجربه کُلی خواهد بود که در زمان عرضه خواهیم داشت. هرکسی که چنین حرفهایی رو بشنود با خود فکر میکند ساخت بازی در جهانی وسیع و گسترده، سبک بسیار مناسبی برای بازی The Last of Us 2 خواهد بود. اما باید گفت خوشبختانه چنین خبری نیست.
اگرچه در قسمت دوم نیز هر از گاهی با محیط های بزرگ سر و کار خواهیم داشت که نیازمند مبارزات و تاکتیکهای مخفیکاری خاص خود خواهند بود، اما همچنان در همان سبک خطی چشمنواز، استایل همیشگی استودیو ناتی داگ بازی خواهیم کرد. در گفتگو با IGN کارگردان بازی نیل دراکمن توضیح داد که دقیقاً بازی بر چه مبنایی ساخته شده و چطور همه عوامل به سمت بزرگترین اثر خلق شده توسط آنها سوق پیدا کردهاند.
او در ابتدا اطمینان خاطر داد که طولانی بودن بازی تاثیری بر ضرباهنگ داستان نخواهد گذاشت و بازیکنان میوانند انتظار سفری احساسی با همان ترکیب قسمت اول را داشته باشند. دراکمن توضیح داد:
سرعت بازی لگدمال نشده، همان ضرباهنگ قسمت اول را خواهد داشت. شما سوار قطار دیوانهوار، احساسی و آشفتهای خواهید شد که اوج و فرودهای زیادی دارد و مخلوطی از لحظات تنشزا و آرامشدهنده است که در کُل جریان بازی پخش شدهاند. بر اساس موقعیت شما در داستان، احتمال دارد که ما بعضی چیزها را به طور خاصی باز کنیم و بگوییم “این موارد برخی از چیزهای اختیاری هستند که میتوانید بروید به گشت و گذار در محیط بپردازید، داستانهای فرعی را انجام دهید یا اینکه مستقیماً به جایی که میخواهید بروید، سفر کنید.
اما باید بگویم که تنش در بازی آنقدر بالا نیست و اگر هم افزایش پیدا کند، ما کمی داستان را سبکتر میکنیم و بازیکن را وارد سناریوهای نوشته شده مخصوص ناتی داگ میکنیم که در آثار پیشین هم دیدهاید. بر خلاف یک بازی جهان باز که همیشه و در تمامی اوقات دنیای وسیعی در اختیار بازیکن قرار میگیرد، چنین سبکی برای بازی The Last of Us 2 مناسب نیست چرا که اثرگذاری لحظات نفسگیر را از دست میدهد. اگر بخواهم کسی را در بازی نجات دهم بازی میگوید که “باشه برو اونا رو نجات بده… یا اینکه ۱۰ تا کار دیگه رو هم سر راه انجام بده”. اینطور تنش و ضرباهنگ از بین میرود.