بازی No Man’s Sky قطعا یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال ۲۰۱۶ است؛ عنوانی که با هدف ارائه یک دنیای بدون انتها و به شدت عظیم، بسیاری از نظر ها را به خودش جلب کرده است. «شان مورای» (Sean Murray)، کارگردان بازی No Man’s Sky که صحبت های جالبی را ارائه میدهد، به تازگی باز هم در مورد مسائل مختلفی توضیح داده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب سایت گیم شات همراه باشید.
بازی No Man’s Sky فردا برای کنسول پلیاستیشن ۴ و در روز ۱۲ آگوست برای پلتفرم رایانه های شخصی عرضه می شود (نسخه اروپایی بازی امروز منتشر شده است) و کارگردان بازی، شان مورای، بههمین مناسبت چند سوال را طی یک پرسش و پاسخ در انجمن Reddit پاسخ داد.
ابتدا از همه ما این موضوع را دریافتیم که سازندگان در حال کار بر روی تنظیمات میدان دید (field of view) برای نسخه رایانه های شخصی هستند:
Innes و Charlie این جا هستند و هم اکنون بر روی آن کار می کنند اما هر بار که از ما در مورد این موضوع پرسیده می شود، ما بار دیگر field of view را مرور می کنیم.
مورای مشخص می کند که چرا عرضه نسخه رایانه های شخصی بازی با تاخیر مواجه شده است و یک ساعت تقریبی برای عرضه بازی برروی این پلتفرم ارائه می کند.
حقیقت این است که ما همچنان این جا بر روی بازی کار می کنیم. هیچ پیش گویی دقیقی در کار نیست، ما فقط تلاش می کنیم تا همه گزینه ها و عناصر اضافی را به دست بیاوریم. نسخه پلی استیشن ۴ فردا منتشر می شود و ما سعی داریم تا آن را یک روز کاری معمولی نشان دهیم! بهترین حدس هم اکنون غروب روز جمعه خواهد بود (به وقت محلی) اما تا آن زمان شما را با خبر خواهیم کرد.
آقای مورای همچنین در مورد رابطه با سونی صحبت کرد. او حس می کند که اگر بازی به موفقیت برسد، بر دید ناشران بزرگ در مورد بازی های مستقل و استودیو های سازنده آن ها تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.
کار کردن با سونی واقعا عالی است اما در اصل، موضوع به خاطر این است که آن ها در ساخت بازی دخالتی نداشتند. می دانید، ما هنوز با سونی یک استودیوی ریز و کوچک هستیم اما بازی ما در بین عناوین AAA قرار می گیرد (برای دلایل مشخص). اگر بازی No Man’s Sky یک موفقیت باشد، من فکر می کنم این موضوع تاثیر زیادی را بر دید ناشران بزرگ به بازی های مستقل داشته باشد. مردم در کل به No Man’s Sky به چشم یک عنوان سونی نگاه می کنند اما این در حالی است که ما تنها یک استودیوی مستقل و متکی به خود هستیم. این وضعیت به نوعی دیوانه کننده است.
با خواندن انتظارات بازی بازان نسبت به بازی، مورای احساسات خود را بیان کرد. در مواقعی مشخص بود که او از این پیام ها لذت می برد و در مواقعی شک داشت که بتواند با وجود این مقدار انتظارات ادامه دهد. انتظارات بازی بازانی که سه سال برای تجربه این بازی صبر کرده اند.
بعضی از اعضای تیم مطمئنا آن ها را می خوانند و موضوعات عجیبی را برای من می فرستند. بسیار خب، من اعتراف می کنم که در مواقعی که فشار زیاد بود و عملکرد من کم می شد، این نظر ها و پیام ها من را به جلو حرکت می دادند و امیدوار می کردند. اما مواقعی نیز وجود داشت که از آن ها فراری بودم. تنها به این فکر می کردم که چطور می توانیم با این انتظارات از بازی بازانی که ۳ سال منتظر تجربه بازی بوده اند کنار بیاییم؟
در بازی موجودات غول پیکری وجود دارند اما نادر و کمیاب هستند:
اوه مرد، من واقعا از سوالات این شکلی متنفر هستم، به این دلیل که فکر می کنم آیا بهتر نیست خودتان آن ها را کشف کنید؟ موجودات بزرگی در بازی وجود دارند و من هنوز آن ها را در استریم ها ندیده ام. آن ها واقعا کمیاب و نادر هستند.
آقای مورای همچنین توضیح دادند که چرا سازندگان باید در مواقعی صحبت نمیکردند و اطلاعاتی را بروز نمی دادند. اگر به یاد داشته باشید سازندگان در گذشته از صحبت کردن در مورد مسائلی از بازی ممنوع می شدند اما با این حال مورای اشاره می کند که این قید و بند ها شامل حال او نشده است.
هر زمان که سازندگان نمی توانند حرفی بزنند، معمولا به خاطر این است که آن ها واقعا نمی توانند در مورد موضوعی اطلاعات بدهند. شما نمی دانید که چگونه بسیاری از سازندگان از این قید و شرط ها و قرارداد ها کلافه می شوند. بیشتر مواقع سازندگان برای احتیاط قید و بند هایی را داشتند که مثلا به آن ها اجازه نمی داد راجع به پلتفرم X صحبتی انجام دهند. دانستن این موضوع و مشاهده مصاحبه آن ها، زمانی که نباید در مورد چیزی که ممنوع است صحبتی بکنند، واقعا جالب است. شما می بینید که ما جملاتی از قبیل «آن چیز از … پشتیبانی میکند» یا «آن کنسول مورد نظر … میباشد» را می گوییم.
پس از آن دریافتیم که مورای چه حسی نسبت به هایپ ها و هیجاناتی که در مورد بازی موجود است دارد:
مشخص است که هایپ در مورد بازی وحشتناک است. منظور من این است که این حس را سه سال تمام، از زمان معرفی بازی داشتم. من شب ها تنها ۳ ساعت می خوابیدم و حتی زمانی که در خانه بودم نیز نمی توانستم به خواب بروم. از زمانی که ساخت پروژه را آغاز کردم، قطعا بدون پشتیبانی طرفداران نمی توانستیم ادامه دهیم. اما به این فکر می کردیم که آیا نباید از مراسمی مانند E3 بگذریم؟ هر زمان که بازی را به بازی بازان و طرفداران نشان میدادیم فکر می کردیم که آن ها دیگر بازی را دوست ندارند اما بر عکس، هایپ و هیجان در مورد بازی دیوانه وار تر می شد. به عنوان یک تایم لاین دیگر تصور کنید که ما امروز بازی را معرفی و فردا روانه بازار کنیم. تصور کنید که این موضوع چقدر می تواند جالب باشد.
از آقای مورای سوال شد که آیا باز هم یک بازی مانند Burnout را خواهند ساخت یا خیر (او پیش از این در الکترونیک آرتز برروی بازی Burnout کار کرده بود). مورای پاسخ داد:
من این رویا را می بینم که برگشته و برروی بازی Burnout 3 کار می کنم. معمولا در خواب این عنوان را بازی می کنم و با توجه به این که ما پایان مراحل را با تصادف ماشین ساخته ایم، با عرق سرد از خواب می پرم. بازی سازان کار هایی دارند که باید انجام دهند.
بازی نهایی (No Man’s Sky) در ظاهر بسیار شبیه به نمایش های اولیه آن می باشد. مورای در این مورد می گوید:
من فکر می کنم واقعا نزدیک هستند. در واقع من در این مورد امروز یک پست نیز منتشر کردم و به نسخه های اولیه بازی بازگشتم.
ما همچنین دریافتیم که عرضه یک رابط اپلیکیشن برنامه (API) که از دیتای بازی استفاده کند ممکن است.
مطمئنا این ممکن است. ما امروز در حال صحبت بودیم که یک هوش مصنوعی توییتر داشته باشیم که نام توییت ها را به صورت تصادفی پیدا کند. ما تمام روز را به صفحه نمایش چسبیده ایم و مشاهده میکنیم که نام ها وارد می شوند. بازی هنوز منتشر نشده است… اما ما امروز ۱۶۰ هزار یافته آپلود داشتیم…بنابراین…
در آخر، مورای در مورد یک بازی معرفی نشده که تیم سازنده هم اکنون در حال کار برروی آن است تبلیغ کرد. او همچنین روشن کرد که در ابتدا همه تیم از بازی No Man’s Sky پشتیبانی می کنند.
در ابتدا من فکر میکنم که همه تیم سازنده از No Man’s Sky پشتیبانی می کنند. اما ایده های دیگری نیز وجود دارد که ما دور سر خود می چرخانیم. من فکر میکنم که بازی های ویدیویی یک زمین بزرگ کشف نشده است. استودیو های زیادی وجود دارند که از دو بازی پشتیبانی میکنند اما پشتیبانی از یک بازی و ارائه ایده های جدید، این شدنی است، نه؟
لعنتی، تازه به یاد آوردم. ما یک عنوان دیگر نیز در دست ساخت داریم که هنوز معرفی نشده است. این یک تجربه کوچک است اما امیدواریم که همگی شما آن را دوست داشته باشید.
شاید ما بتوانیم به مانند جانی دپ (Johnny Depp) استودیو ها عمل کنیم؛ کار های بزرگ و مستقل را با هم انجام دهیم.
نظر شما در رابطه با بازی No Man’s Sky چیست؟ آیا آماده مواجه شدن با دنیای بی پایان و نا محدود این بازی هستید؟