«کوری بارلوگ» (Cory Barlog) کارگردان بازی خدای جنگ در مصاحبهای جدید درباره کم بودن باس فایتهای بازی نسبت به بازیهای قبلی سری صحبت کرد.
کسی به فوقالعاده بودن بازی خدای جنگ جدید شکی ندارد. اما یکی از معدود نقدهای منفی که به این بازی شده، کم بودن تعداد باس فایتهای عظیم نسبت به بازیهای قبلی سری مانند خدای جنگ ۲ و خدای جنگ ۳ بوده است. در بازی جدید تعداد باس فایتهای داستانی زیاد نیست و بسیاری از مینی باس فایتهای دیگر صرفاً تکراری بر مبارزه اول هستند.
طبف گفته کوری بارلوگ، کارگردان بازی، بسیاری از باس فایتهای بازی در مراحل ساخت بهدلیل مشکلات زمانی حذف شدند. کوری گفت:
چند باس را در حین ساخت بازی مجبور شدم حذف کنم. دلیل آن هم این بود که ما بین ۱۵ تا ۲۰ نفر برای ساخت هر باس داشتیم و زمان طراحی و ساخت هر هر کدام از آنها حدود یک تا دو سال میتواند طول بکشد. به نظرم مردم این بازه زمانی را دست کم میگیرند و درخواست آنها برای باس فایتهای بیشتر منصفانه نیست. من هم دوست داشتم ده باس دیگر در بازی بگذارم اما اینگونه ساخت بازی ۲۰ سال طول میکشید.
بارلوگ به این موضوع نیز اشاره کرد که حذف کردن بعضی موارد و تمرکز کردن بر سایرین از عوامل اصلی مراحل توسعه بازی است. او اعلام کرد که در اولویت قرار دادن مواردی بهجای موارد دیگری مانند باس فایتهای بیشتر مسئلهای بود که بهنظر وی بازی خدای جنگ را بهتر میکرد. وی گفت:
توسعه بازی همینگونه است. زمانی میرسد که میفهمید جاهطلبی مقابل منابع و زمان قرار میگیرد و شما میخواهید کارهای زیادی انجام دهید اما در پایان مجبور میشوید فقط مواردی را انتخاب کنید که تاثیر بیشتری خواهند داشت. دانستن اینکه چه موردی را حذف کنید سخت است، اما باید به خود بگویید که این مورد از مورد دیگر مهمتر نیست، من روی این مورد تمرکز میکنم و دیگری را رها میکنم. سالها تجربه باعث میشود بتوانید بفهمید چه چیزی برای شما و محصولی که میسازید مهم است.
بارلوگ همچنین به بازیهای خدای جنگ ۲ و حدای جنگ ۳ اشاره کرد و گفت که قصد او همیشه ساخت بازی سادهتری نسبت به آن دو، به خصوص بازی خدای جنگ ۳، بوده است. بارلوگ در اینباره گفت:
تمام مسائلی که مقابلم بودند، راهی که آنها را بیان میکردم، برای توضیح دادن اولین چیزی که به مردم میگفتم این بود که بازی را اینگونه میسازیم: «داستانی ساده با شخصیتهای پیچیده. اینها تمرکز ما هستند و سایر مسائل را دور اینها میسازیم. روی این تجربه پدر و پسر و تغییر شخصیت آنها تمرکز کنید. همین. سایر چیزها را در حین توسعه طراحی میکنیم.»
بارلوگ در پایان گفت:
در این بازی شخصیتهای زیادی وجود ندارند. باسهای زیادی وجود ندارند و این کاملاً انتخابی از طرف ما بود. به بازی خدای جنگ اول نگاه کنید، شخصیتهای زیادی وجود ندارند، باسهای زیادی وجود ندارند و بهنظر من این خوب است. درباره بازی خدای جنگ ۳ فکر کردم، من این بازی را خیلی دوست دارم، اما این بازی پایانی بر اساطیر یونان است پس باید شخصیتهای زیادی داشته باشد، ما دو بازی ساختیم تا به چنین پایانی برسیم. حالا ما کریتوس را به دنیایی جدید بردیم و نیاز دارد که در ابتدا با این دنیا هماهنگ شود. مدتی طول میکشد تا وی بتواند با این فضای جدید به هماهنگی کامل برسد.
با توجه به اینکه بازی خدای جنگ با کمبود باس فایتها باز هم عنوان کمنظیر بود، میتوان گفت که بارلوگ تصمیم درستی گرفت.
1 دیدگاه
Behnam
بهترین بازی ساخته شده تا الان