سازندهی بازی The Last of Us 2 یعنی استودیوی «ناتیداگ» (Naughty Dog) جدیدترین استودیویی است که اضافهکاری آن باعث نارضایتی کارمندان شده است.
با تاخیر چند ماههی انتشار بازی The Last of Us 2 شاید عدهی بسیاری فکر کنند که از فشار بر روی کارمندان استودیوی ناتیداگ برای تکمیل کردن هرچه سریعتر پروژه کاسته شده و اکنون با آرامش بیشتری توسعه به جلو میرود اما با توجه به مصاحبهای که این کارمندان با کوتاکو انجام دادهاند، این در واقع به معنی چند ماه اضافهکاری بیشتر است!
گزارش کوتاکو میگوید که اضافهکاری کارکنان در ناتیداگ بر هیچکس پوشیده نیست ولی کارکنان کنجاوند که بدانند چنین چیزی قرار است تا چه زمانی ادامه پیدا کند. وقتی انتشار بازی The Last of Us 2 به تعویق افتاد، بسیاری از طرفداران منتظر این عنوان مثل همیشه گفتند که ناتیداگ از زمان اضافی برای ارائهی بهترین تجربهی ممکن بهره میبرد. یکی از کارکنان این استودیو که نامش فاش نشده، اظهار داشته که از سرعت پروسه کم نشده است و اضافهکاری همچنان ادامه دارد.
افرادی که فکر میکنند این زمان اضافه به نوعی برای کاهش فشار و حجم کار تیم است در اشتباه هستند. اولین چیزی که آنها خواستند بر روی آن تاکید کنند این است که از سرعت پروسه کم نمیکنیم.
برخی گفتهاند که بازیها هزینهی زیادی برای کسانی که روی آنها کار میکنند دارند درحالی که بعضی دیگر به نوعی امیدوارند که با شکست این عنوان، نشان داده شود که اضافهکاری راه درستی برای توسعه و به پیش بردن ساخت بازیها نیست.
کارگردان The Last of Us 2 و معاون استودیوی ناتیداگ یعنی «نیل دراکمن» (Neil Druckmann) اخیراً به تعریف و تمجید از کار انیماتورهای استودیو پرداخته بود. چه این تکذیبیهای بر مقالهی کوتاکو باشد و چه صرفاً یک تعریف و تمجید ساده، با واکنشها و سوالاتی راجع به اضافهکاری در این استودیو همراه شد. «جاناتان کوپر» (Jonathan Cooper) که پیشتر بهعنوان انیماتور روی The Last of Us 2 کار کرده، در حساب رسمی توئیتر خود نظرش را دربارهی این موضوع به اشتراک گذاشته و گفته است که کارکنان ناتیداگ وقت و زحمتی را صرف دموی سال گذشته کردند که پس از آن به چند هفته استراحت نیاز داشتند.
The Last of Us 2 در ۲۹ می ۲۰۲۰ مصادف با ۹ خرداد ۱۳۹۹ بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.