استودیو راکاستار همیشه در ساخت محتوای داستانی اضافه برای عناوین خود موفق بوده ولی برای بازی GTA V هیچگونه بسته الحاقی داستانی منتشر نکرد.
به عنوان مثال بسته الحاقی داستانی دو عنوان Grand Theft Auto IV و Red Dead Redemption بسیار موفق بودند که نشان میدهند که راکاستار در زمینه خلق داستان به چه اندازه کار بلد است.
در مورد بسته الحاقی داستانی برای GTA V باید بگوییم که راکاستار در مقطعی قصد انجام این کار را داشت و این موضوع را در سال ۲۰۱۳ با انتشار پستی در سایت رسمی استودیو اعلام کرد.
برای آن دسته از طرفدارانی که علاقه دارند که در سال ۲۰۱۴ به دنیای بازی GTA V بازگردند و داستان مایکل، ترور و فرانکلین را ادامه دهند، خبر خوبی داریم.
اما این بسته الحاقی هیچگاه منتشر نشد و در عوض این استودیو تمرکز خود را بر روی آوردن بازی به نسل هشتم و بخش چندنفره آن گذاشت. کاری که مطمئنا نتیجه مثبتی داشت و باعث شد که بازی تا به امروز بیش از ۸۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد.
خب حالا شاید برای شما سوال پیش آید که چه بر سر بسته الحاقی بازی آمد؟ «ایمران سرور» (Imran Sarwar)، یکی از طراحان ارشد استودیو راکاستار، در مصاحبه با سایت گیم اینفورمر بیان کرد که لغو ساخت بسته الحاقی داستانی عمدی نبود و به نحوی خود به خود اتفاق افتاد.
در مورد بازی GTA V باید بگویم که بخش داستان بسیار بزرگ و کامل بود و مثل این بود که داستان سه بازی را در یک عنوان قرار دادهایم. عرضه بازی برای نسل هشتم یک سال زمان ما را گرفت. بعد ما متوجه پتانسیل بخش چندنفره بازی شدیم، ولی فهمیدیم که این پتانسیل به منابع و زمان زیادی نیاز دارد. بعد از آن کارها نوبت به ساخت عناوین دیگری مثل Red Dead Redemption II رسید. این سه مورد باعث شدند که متوجه شویم انتشار بسته الحاقی داستانی مورد نیاز و محتمل نیست. البته هنوز هم احتمال این وجود دارد که در آینده این بسته الحاقی منتشر شود. در راکاستار وجود چنین مشکلاتی معمول است، چون ما گروهی هستیم که میل به کمالگرایی داریم و دوست داریم بازیهای بسیار بزرگ و پیچیده که به منابع زیادی نیاز دارند بسازیم.
ایمران سرور در ادامه صحبتهایش بیان کرد که برای استودیو هنوز هم بسته الحاقی داستانی اهمیت دارد و به همین خاطر احتمال عرضه چنین محتوایی برای بازی Red Dead Redemption 2 وجود دارد.