سایت Rolling Stone’s Glixel مصاحبه جذابی را با آقای کن لوین (Ken Levine)، طراح بازی BioShock، انجام داده است. یکی از بخشهای جالب این مصاحبه به این موضوع میپردازد که چرا آقای کن لوین ساخت ادامه این مجموعه بازی را متوقف کرده و به پروژههای کوچک و خلاقانه روی آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
کن لوین در شروع گفت که بعد از اتمام ساخت بازی BioShock Infinite، نمیخواست که بازی دیگری از این مجموعه بسازد. هرچند او اعتراف میکند که درمورد این موضوع هیچ چیزی غیر ممکن نیست. آقای لوین بعد از اتمام ساخت آخرین قسمت از این بازی به رئیسهای خود در شرکت «تیک تو» (Take-Two) اعلام میکند که میخواهد استودیو را ترک کند تا به ساخت بازیهای کوچکتر و جدیدتری مشغول شود.
او گفت:
آنها (رئیسان شرکت) از من خواستند تا بمانم. فکر میکردم که استودیوی سازنده را وادار به ساخت قسمتی دیگر از بازی BioShock بکنند، اما این اتفاق رخ نداد.
شرکت تیک تو در نهایت استودیوی «ایرشنال گیمز» (Irrational Games) را تعطیل کرد. بعد از آن لوین به همراه تعداد کمی از کارکنان استودیوی قبلی، استودیوی جدیدی را زیر نظر شرکت تیک تو تاسیس کردند. اولین بازی از این استودیوی تازه تاسیس هنوز معرفی نشده است، اما لوین اعلام کرده که این بازی یک عنوان جهان آزادی در مقیاس کوچک خواهد بود.
لوین در جواب به این سوال که چرا از ساخت قسمت دیگری از بازی BioShock کناره گیری کرده است گفت که پروسه ساخت قسمت قبلی این مجموعه تاثیرات مخربی را بر روی زندگی شخصیاش داشته است.
او گفت:
من تصویر خودم را بعد از آن که بازی را برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی کردیم نگاه کردم. بعد با تصویری از خودم بعد از انتشار بازی در سال ۲۰۱۳ مقایسه کردم و متوجه شدم که به جای ۳ سال، ۱۰ سال پیرتر شدهام. این بازی روی زندگی، سلامتی، نحوه بازیسازی و تعامل من با بقیه افراد تاثیرات عمیقی گذاشته است.
او در ادامه گفت:
مدیریت یک گروه ۴۰ یا ۵۰ نفره که اسم تک تکشان را به خاطر دارید، با مدیریت یک تیم ۱۵۰ نفره زمین تا آسمان فرق میکند. شما در استودیو با کسانی هم صحبت میشوید که حتی اسمشان را هم به خاطر نمیآورید.
هرچند شاید برخی از این موقعیت استقبال کنند، اما به گفته خود لوین او شخصی است که ترجیح میدهد به جای مدیریت کردن افراد مختلف، روی نوشتن داستانهایش وقت بگذارد و تمرکز کند.
او گفت:
فکر میکنم که مردم از من انتظار داشتند تا مسیر قبلی را ادامه دهم و یک BioShock بزرگتر و بهتر بسازم. من احساس کردم که اگر بازی دیگری از آن مجموعه بسازم، شکست خواهم خورد. همچنین احساس کردم که (با ساخت قسمتی دیگر) عقل و زندگی و خانواده خود را از دست خواهم داد. بنابراین، چاره کار این بود که استعفا بدهم.
علاوه براین، آقای کن لوین کاملا رک و راست درمورد خود میگوید:
من آدم خوشحالی نیستم. من همیشه عصبی و ناراحتم. این مسئله واقعا دیوانه کننده است چون وقتی از خواب بیدار میشوم و خانواده خودم، سگم، خانهام، طرفدارانم، همکارانم و همه چیزهای خوبی که دور و بر من هستند را میبینم، از خودم میپرسم که برای چی باید اینقدر ناراحت باشم؟!
لازم به ذکر است که بازی BioShock: The Collection که شامل نسخههای ارتقا یافته BioShock، BioShock 2 و BioShock Infinite است، فردا برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
نظرات خود را در رابطه با صحبتهای آقای کن لوین با ما در میان بگذارید.