شخصیت کریتوس در بازی God of War همیشه از سلاح «بلید او کِیآس» (Blades of Chaos) استفاده میکرد. این سلاحِ بسیار قدرتمند، در مواقع سخت به کریتوس کمک میکرد و دفعات زیادی جان او را نجات داده است.
از این رو حضور نداشتن این سلاح در بازی God of War باعث ناامیدی طرفداران شد؛ البته این احتمال وجود دارد که «بلید او کِیآس» در بازی محفی شده باشد تا بازیکنان از دیدن آن غافلگیر شوند.
بر اساس صحبتهای «کوری بارلوگ» (Cory Barlog)، کارگردان این اثر، نبود «بلید او کِیآس» در بازی منطقی است.
ما سلاحهای مختلفی را امتحان کردیم؛ چون قصد داشتیم یک هویت جدید خلق کنیم. از دیدگاه من «بلید او کِیآس» بخش تاریکی از گذشته کریتوس را نشان میدهد. این سلاح نشان فریب خوردن او و انجام اشتباهاتِ بزرگی از جانب وی بود. این سلاح قدرتمند است، ولی من فکر میکنم که بخشی از وجود او میخواست تا این سلاح و خاطرات مربوط به آن را از یاد ببرد.
بارلوگ ادامه داد انتخاب تبر به عنوان سلاح اصلی کریتوس تاثیرات مهمی در گیمپلی بازی نیز داشته است.
این انتخاب به ما این اجازه را داد تا احتمالات مختلف را بررسی کنیم. یکی از بهترین ویژگیهای تبر، قابلیت پرتاب کردنش و بازفراخوانی آن است. شما به این طریق میتوانید از پشت نیز به دشمنان خود ضربه بزنید.
خیلی خوب است که استودیو توسعه دهنده بازی God of War تصمیم گرفته است تا ویژگیهایی جدیدی به بازی اضافه کند و از نسخههای قبلی فاصله بگیرد. این تغییرات میتوانند مثل دو بازی Resident Evil 7 و The Legend of Zelda: Breath of the Wild نتیجهای مثبت داشته باشند.