کارگردان هنری بازی Quake Champions جواب خوبی برای این سوال دارد. او میگوید این بازی در انحصار رایانههای شخصی است، پس هیچ محدودیت و بهانهای در مورد نحوه اجرای آن نباید وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
زمانی که استودیوی «اید سافتور» (id Software) بازی Quake Champions را در نمایشگاه E3 امسال نمایش داد، آقای «تیم ویلیتس» (Tim Willits)، کارگردان هنری بازی، اعلام کرد که این بازی روی نرخ دوباره سازی ۱۲۰ هرتز اجرا میشود. او در ادامه درمورد اهمیت این موضوع توضیحات بیشتری را ارائه کرده است.
ویلیتس در مصاحبهای با سایت گیم اسپات گفت که شاید بسیاری از مردم نتوانند متوجه تفاوت بین ۶۰ هرتز با ۱۲۰ هرتز شوند، اما بازیکنان حرفهای متوجه این فرق خواهند شد و این بازی به وجود آنها نیاز دارد.
ویلیتس گفت:
این تغییر روی همه چیز از حرکت موس گرفته تا نرخ دوباره سازی مانیتور، تاثیر دارد. با بازی Quake Live متوجه شدیم که رفتن از ۳۰ هرتز به ۶۰ هرتز چقدر میتواند تاثیر گذار باشد. بنابراین حرکت از ۶۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز نیز تاثیر چشمگیری را در اجرای بازی خواهد گذاشت.
اکثر مردم که حتی خود من هم جزوشان هستم، نمیتوانند متوجه این چنین تفاوتهایی بشوند، اما بازیکنانی وجود دارند که قدرت فرابشری دارند. ما نمیتوانیم بازی برای آنها بسازیم که سریع نباشد، به این خاطر که اگر بازیکنان حرفهای را از دست بدهیم به مشکل بر میخوریم.
ویلیتز گفت که رسیدن به نرخ ۱۲۰ هرتز یکی از دلایلی است که بازی Quake Champions به انحصار رایانههای شخصی درآمده است.
به همین خاطر این بازی برای رایانههای شخصی ساخته شده است. هیچ محدودیت و بهانهای قابل قبول نیست. این بازی از نرخ دوباره سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی میکند، البته اگر کامپیوتر شما توانایی اجرایش را داشته باشد. همچنین نرخ فریم این بازی نیز محدودیتی ندارد؛ اما در حالت کلی این بازی به گونهای طراحی شده تا روی سیستمهای زیادی قابل اجرا باشد.
ما میخواهیم تا میتوانیم بازیکنان بیشتری را به سمت خودمان جذب کنیم. شما میتوانید همه قابلیتهای این بازی را غیر فعال کنید و بازی را روی ضعیف ترین سیستمها نیز اجرا کنید. اما اگر سیستم قدرتمندی در اختیارتان باشد، این بازی روی آن غوغا میکند.
بازی Quake Champions در زمان انتشار در انحصار زمانی رایانههای شخصی خواهد بود، اما استودیوی اید سافتور خاطر نشان کرد که کنسولها را به طور کامل فراموش نکرده است.
ما درهایمان را به طور کامل روی کنسولها نبستهایم.
تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی مشخص نشده است و ویلیتس در این باره میگوید که سازندگان این بازی قصد ندارند برای انتشار آن عجله کنند، زیرا متعادل کردن بازی (فعلا ۴ شخصیت ببرای این بازی معرفی شده است، اما در آینده به تعدادشان اضافه خواهد شد) کار چندان راحتی نیست.
او گفت:
این بازی بعد از یک بتای خیلی خیلی طولانی منتشر خواهد شد. از همین الان اعلام میکنم که با یک بتای بسیار طولانی طرف هستیم.
1 دیدگاه
Ali Danger
دمش گرم! یکی از انحصاری های قدرتمند PC! من موندم این گیمرها با قدرت فرابشری شون واقعا چیجوری فرقشو احساس میکنن؟
منتظر گیمپلیایم…
ممنون بابت خبر.