این که چرا استودیو Valve تمایل چندانی برای ساخت بازی برای کنسولها را ندارد، سوالیست که مدتها در ذهن بسیاری از بازیکنان به وجود آمده است. اما به تازگی یکی از مسئولان این استودیو به این سوال پاسخ داده است. با گیم شات همراه باشید.
تا قبل از انتشار بازی counter Strike: Global Offensive برای کنسولهای نسل هفتم، از آخین بازی منتشر شده برای کنسولها که استودیو Valve آن را ساخته بود، چیزی نزدیک ۶ سال میگذشت. موفقیت counter Strike: Global Offensive در کنسولها به حدی بود که سازندگان را مجاب کرد که این عنوان را برای کنسولهای نسل هشتمی نیز منتشر کنند. اما چیزی که تاکنون به ما ثابت شده است، علاقه زیاد این استودیو به پلتفرم رایانههای شخصی و شبکه استیم است.
شاید تاکنون برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که چرا استودیو Valve با این تبحر در ساخت بازیها، از ساخت عناوین کنسولی امتناع میورزد. پس از مدتها گیب نویل (Gabe newell) به این سوال قدیمی پاسخ داد. مدیرعامل استودیو Valve در پاسخ به این سوال به چند مورد اشاره کرد که اولین آن سختی کار برای پورت بازیها برای کنسولهای مختلف بود. مورد بعدی مربوط به بخش بهروز رسانیهای بازیها میشود. او در توضیحات بیشتر گفت که به دلیل اینکه ما دائما با بازیکنان در ارتباط هستیم و بازخوردهای مختلف را از آنها دریافت میکنیم، میتوانیم به سرعت اشکالات بازیهایمان را رفع کرده و بهروز رسانیهای مورد نیاز را منتشر کنیم. در مواردی پیش آمده است که حتی ۶ بهروز رسانی را در یک روز برای یک بازی منتشر کردهایم. در صورتی که این کار برای کاربران و بازیکنان کنسولهای خانگی کمی دشوار است. به همین علت ما تا حد امکان برای ساخت بازی برای این دستگاهها پیشقدم نمیشویم و فعلا تمام تمرکز و قوایمان بر روی بازیها و پلتفرم رایانههای شخصی است.