مکانیزم جدید بازی Watch Dogs Legion که در آن بازیکن عهدهدار چندین شخصیت اصلی قابل بازی خواهد بود، به طور حتم چشم خیلی از طرفداران را گرفته است.
مکانیزمی که قول داده شده اثر عظیمی بر گیمپلی بازی خواهد گذاشت و کشته شدن دائمی هر شخص و از دست رفتن آنها، پتانسیل بالایی برای تغییر نحوه تعامل دوستداران سری با بازی خواهد داشت. پیش از این شنیده بودیم که چطور هر شخصیت بر داستان اثر خواهد گذاشت و روایت آن چگونه خواهد بود، اما اینکه چطور همگی شخصیتها را در لیست بینهایت NPC کنترل خواهیم کرد و نحوه اثرگذاری بر پیشرفت شخصیتی و گیمپلی چگونه خواهد بود را نمیدانستیم.
در گفتگوی جدید کلینت هاکینگ کارگردان خلاقیت بازی با سایت GamingBolt، جواب سوالات بالا داده شده است. او در جواب اینکه آیا هر شخصیتی که انتخاب کرده و بازی میکنیم، قابل ارتقا دادن خواهند بود یا خیر، گفت:
مسلماً. هر شخصیت به محض ملحق شدن به DedSec، در یکی از سه کلاس موجود آموزش خواهند دید و هر کدام از آنها نوار پیشرفت مخصوص به خود را خواهند داشت. سطح خود را بالا میبرند، امتیازها و قابلیتهای جدید دریافت میکنند. این امر ملزم آن است که با هر کدام از آنها بازی کنید و داستان را پیش ببرید و در طول زمان پیشرفت کنید.
در همین حال DedSec نیز خود پروسه پیشرفت جداگانهای دارد و هرچه سطح آن بالاتر رود، شخصیتهای شما نیز قدرتمندتر خواهند شد. پس کشته شدن یکی از عاملین عملیاتی تنها به از دست دادن آن شخصیت و استایل خاص او منجر نخواهد شد، بلکه سطح پیشرفت را نیز از دست خواهید داد و در برابر دشمن خود ضعیفتر خواهید شد.
بازی Watch Dogs Legion در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ برای کنسولهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴، استادیا و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.