آتوشی موریتا، رییس بخش سرگرمیهای تعاملی سونی در ژاپن و آسیا اذعان داشت مشکلاتی که به خاطر کمبود بازیهای پلیاستیشن ۴ ایجاد شده بود، برطرف شده است.
رییس بخش سرگرمیهای تعاملی سونی، آتوشی موریتا، در مصاحبهای با مجله هفتگی-محلی فامیستو از وضعیت بازار پلیاستیشن ۴ در ژاپن سخن گفت. موریتا همچنین بیان کرد سال مالی ۲۰۱۶ بازیهای سونی نه تنها در آسیا و ژاپن بلکه در سراسر جهان در موقعیت خیلی خوبی قرار دارند. اولین استراتژی سونی برطرف کردن مشکل کمبود بازیهای پلیاستیشن۴ بود؛ موریتا از برطرف شدن این مشکل در سال مالی ۲۰۱۶ خبر میدهد. علاوهبر این مدلهای جدیدی مانند پلیاستیشن۴ پرو عرضه شدند که به کاهش قیمت پلیاستیشن ۴ استاندارد منجر شد. موریتا گفت فروش پنجاه عنوان از بازیهای پلیاستیشن، بیشتر از صد هزار نسخه در ژاپن بوده که نسبت به سال مالی ۲۰۱۵ دو برابر شده است. بالاخره تغییر شرایط، باعث فروش بهتر نرمافزارها شدهاست؛ با توجه به سخنان او این قدم بعدی برای رساندن پلیاستیشن ۴ به سطح پلیاستیشن ۲ است. موریتا در ادامه سخنان خود به افزایش تولید پلیاستیشن ویآر در فوریه اشاره کرد، که احتمالا منجر به برطرف شدن کمبود شدید هدستها، که مدتی بر بازار ژاپن تاثیر منفی گذاشته بود، میشود. او از عملکرد بازیهای ژاپنی مانند NieR: Automata ،Persona 5 و NiOh در بازار جهانی اعلام رضایت میکند و همچنین به فروش موفق بازی Dragon quest XI امید دارد. باتوجه به اینکه اکثر بازیهای انحصاری شرکت سونی در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد، برای دیدن نتیجهی مطلوب باید صبور بود.