آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس در جدیدترین پادکست سایت IGN حاضر و در ارتباط با موضوعات جالبی نظیر قیمت کنسول پروژه اسکورپیو صحبت کرده است.
در یک گفتگوی طولانی مدت، آقای اسپنسر در مورد برنامه Xbox Game Pass، پروژه اسکورپیو و علت تغییر زمان اجرای برنامه ایکس باکس در نمایشگاه E3 سال جاری از روز دوشنبه صبح به روز یکشنبه بعد از ظهر جزئیاتی را ارائه کرد.
در ارتباط با برنامه Xbox Game Pass که اخیراً معرفی شده است و به مشترکین این سرویس اجازه خواهد داد تا با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار به مجموعه عظیمی از بازیها دسترسی داشته باشند، براساس گفته آقای اسپنسر در حدود ۲ تا ۳ سال در دست ساخت قرار داشته است و علت طولانی شدن ساخت این برنامه، علاقه مایکروسافت به پنهان ماندن آن و آمادهسازی تجهیزات مربوطه اعلام شده است؛ گرچه شرکت مایکروسافت با ناشرین third-party قراردادهایی را برای این برنامه برقرار نموده است.
در ارتباط با مجموعه بازیهای برنامه Xbox Game Pass که بیش از ۱۰۰ بازی در آن جای خواهد گرفت، بهنظر نمیرسد که قرار باشد هر ماه بهروزرسانی گردد و هر ماه تعداد انگشت شماری بازی از این مجموعه حذف و به آن اضافه خواهند شد؛ اینکه یک بازی از لیست بازیهای این برنامه حذف شود یا نه به ناشرین third-party مربوط خواهد بود. آقای اسپنسر اعلام کرد که بازیهای این برنامه نباید به عنوان نسخه آزمایشی یا دمو شناخته شوند و بازیکنانی که در این سرویس ثبتنام میکنند باید این حس را داشته باشند که بازیهایی را با طول عمر زیاد در اختیار خواهند داشت.
در ارتباط با تغییر برنامه مایکروسافت برای نمایشگاه E3 از روز دوشنبه به روز یکشنبه، آقای اسپنسر اعلام کرد که این رویداد بدین دلیل بوده است که دست شرکت مایکروسافت برای اجرای برنامههای خود کاملاً باز باشد. در ارتباط با پروژه اسکورپیو، اسپنسر اعلام کرد که امکان انتشار جزئیاتی پیش از نمایشگاه E3 از این کنسول وجود دارد گرچه این کنسول در این نمایشگاه حاضر خواهد بود اما هنوز برنامههایی برای پروژه اسکورپیو در حال حاضر در سر ندارند؛ در ارتباط با شکل این کنسول، اسپنسر اعلام کرد که نگاه ویژهای به آن دارد گرچه اکو سیستم آن شبیه به خانواده ایکس باکس خواهد بود؛ او در این رابطه اعلام کرد:
نمیتوانم در انتظار نشان دادن شکل و شمایل این کنسول به مردم باشم.
قسمت اعظمی از مصاحبه اخیر به قیمت کنسول اسکورپیو مربوط بوده است که طبق معمول آقای اسپنسر به جزئیات خاصی اشاره نکرد اما بار دیگر اعلام کرد که مردم بایستی در انتظار قیمت ویژهای باشند؛ او گفت:
من این کنسول را یک کنسول ویژه میخوانم چون میخواهم این موضوع برای مردم جا بیفتد که این کنسول مخصوص مشتریان و بازیکنان ویژه ساخته شده است؛ افرادی که اقدام به اجرای اکثر بازیها میکنند، افرادی که معمولاً به اجرای بازیها میپردازند و ساعات زیادی را مشغول این کار هستند، افرادی که حاضرند برای چیزهای با ارزش دلار پرداخت کنند. این کنسول شبیه به کنترلرهای الیت ما خواهد بود و من این کنترلرها را ویژه میخوانم.
قصد ندارم که کسی را از قیمت این کنسول بترسانم؛ ما قصد داریم تا قیمت منصفانهای را بابت چیزی که خلق کردهایم ارائه کنیم، چیزی که مصرف کنندگان آن را همیشه از ما میخواهند. من این کنسول را ویژه میخوانم چون نمیخواهم مردم را اینگونه سردرگم کنم که اسکورپیو قرار است چیزی خارج از خانواده ایکس باکس باشد.
آقای اسپنسر اضافه کرد که او انتظارات زیادی از کنسول ایکس باکس وان اس دارد چراکه قیمت نسبتاً پایین آن منجر به فروش بهتری نسبت به کنسول اسکورپیو خواهد شد؛ او گفت:
کنسول اصلی که ما نسبت به فروش آن انتظار زیادی داریم، کنسول ایکس باکس وان اس است، کنسولی که به آن افتخار میکنیم.
آقای اسپنسر در مورد تصمیم بحث برانگیز شرکت مایکروسافت در مورد لغو پروژه Fable Legends و Scalebound گفت:
زمانی که به سرمایه گذاری در مورد ساخت یک بازی first-party نگاه میکنم و با توجه به علاقه شرکت نسبت به ساخت بازیهای first-party، من این حق را به خودمان خواهم داد که در جایگاهی قرار گیریم که نسبت به توانایی خلق ایدههای جدید و جذاب تصمیم بگیریم و به آن عمل کنیم و این موضوع بدین معنی است که برای ایجاد چنین موقعیتها و ایجاد فضایی برای آنها، مجبور خواهیم بود تا چیزهای دیگری را متوقف کنیم و این چیزی است که در تجارت ما رایج است.
یکی از چیزهایی که من دوست داشتم در زمان ورود به این کار انجام دهم، یکی از کارهای مربوط به عناوین first-party بود، چیزی که فکر میکردم مورد نیاز است و شاید از دید شما کلمه غیر منصفانهای باشد اما آن فکر، کار مجدد برروی عناوین first-party ما بود؛ به عقیده من بسیاری از کارهای خاصی که ما انجام دادهایم نیاز به انجام بصورت متفاوتی دارند و این موضوع بدین معنی است که به هسته فکر اولیه برگردیم و کار را مجدداٌ آغاز کنیم.
همچنین در حین این پادکست، اسپنسر مجدداً تکرار کرد که شرکت مایکروسافت هیچگونه برنامهای برای انتشار یک دستگاه دستی ندارد گرچه او از نگرش معروف خود یعنی هرگز نگو هرگز در ارتباط با این موضوع استفاده کرده است.
اسپنسر توضیح داد که شرکت مایکروسافت هیچگونه برنامهای برای ساخت بازی جدید توسط سازنده بازیهای Alan Wake و Quantum Break یعنی استودیوی رمدی (Remedy) ندارد و همچنین اعلام کرد که تاریخ انتشار Voodoo Vince در هفته آینده اعلام خواهد شد.