فیل اسپنسر رئیس بخش بازی و ایکس باکس شرکت مایکروسافت، به تازگی در یادداشتی به معرفی پلتفرم استادیا توسط شرکت گوگل واکنش نشان داد.
روز گذشته شرکت گوگل از پلتفرم Stadia، پلتفرم جدید بازی که تنها از طریق استریم کردن قابل بازی است، رونمایی کرد. خبری که باعث تعجب و شگفتی برخی از دوستداران این صنعت شد. نه تنها بخاطر اینکه معرفی این پلتفرم، اولین گام جدی دنیای اینترنت به سمت دنیای بازی است. بلکه این شگفتی بخاطر تمرکز اصلی این پلتفرم بر بستر استریم بوده است. اقدامی که بازتاب تلاشها و ابتکارات دیگر کمپانیها پیش از معرفی Stadia است. به طور مثال مایکروسافت سال گذشته پروژه xCloud را معرفی کرد. به نظر شما آنها چه نظری نسبت به معرفی با آب و تاب گوگل داشتند؟
در پی لو رفتن متن یادداشت درون شرکتی فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی و ایکس باکس مایکروسافت، به کارمندان خود، اینطور به نظر میرسد که آنها باور دارند در مسیر درستی قدم برداشتهاند. یادداشت فیل اسپنسر، که پایینتر آن را خواهید خواند، از رونمایی شرکت گوگل به عنوان مهر تاکیدی بر درستی اقدام مایکروسافت برای تولید و خلق xCloud بوده است. او همچنین از برخی از ویژگی های نوآورانه گوگل تمجید کرده و در انتها قول داده است که مایکروسافت در جواب آن، رونمایی بزرگ تری در کنفرانس E3 خواهد داشت.
در انتها باید اشاره کرد که سرویس ابری مایکروسافت، کنجکاوکنندهتر به نظر میرسد. چرا که محتوای بزرگتری از لحاظ تولید در اختیار مایکروسافت است که هر زمان لازم شد، از کارایی سرویس خود حمایت کند (خیلی راحتتر از گوگل) و همچنین آنها پیش از این اعلام کرده بودند که xCloud جایگزینی برای کنسولها نخواهد بود. دیدگاهی که قطعاً گوگل نسبت به پلتفرم خود ندارد. باید منتظر ماند و دید دقیقاً مایکروسافت چه برنامههایی برای جواب دادن به Stadia دارد. متن یادداشت لو رفته را میتوانید بخوانید:
“لحظاتی پیش به همراه تیم مایکروسافت که در GDC حاضر هستیم، رونمایی پلتفرم استادیا توسط گوگل را مشاهده کردیم. رونمایی آنها مهر تاییدی بود بر مسیری که دو سال پیش آغاز کردیم.
امروز شاهد ورود رقیب بزرگ صنعت تکنولوژی به بازار بازیها بودیم و الزامات موفقیت در برابر آن را عواملی همچون داشتن محتوا، جامعه و سیستم ابری میدانیم. غافلگیری بزرگی در خبر رونمایی وجود نداشت. اگرچه از بهره برداری آنها از یوتیوب، استفاده از دستیار گوگل و همچنین معرفی دسته بازی با قابلیت WiFi، تحت تاثیر قرار گرفتم.
ولی اکنون میخواهم به خودمان برگردیم. ما سخت تلاش کردیم و به جایگاهی رسیدیم که میتوانیم برای خدمت کردن به ۲ میلیارد گیمر در سرتاسر دنیا با دیگر شرکتها رقابت کنیم. شرکت گوگل امروز اقدام مهم و بزرگی کرد و ما نیز چند ماه دیگر در مراسم E3 رونمایی بزرگی خواهیم داشت.
باید فرز و زرنگ باشیم و رضایت مشتریان خود را در ارجحیت برنامههایمان قرار دهیم. ما محتوای قابل تولید داریم، جامعه گیمری داریم، تیم سیستم ابری و استراتژی داریم. و همانطور که پیش از این نیز گفته بودم، همه چیز در انتها بستگی به عمل و اجرای ما دارد. امروز اجرا کردن به گفتههای خود، معنای واضحتری دارد.
پر انرژی ادامه بدین.
فیل اسپنسر”