شرکت EA در جواب به اعترضهای صورت گرفته در رابطه با فصله بسیار کم انتشار بازی Titanfall 2 با Battlefield 1 گفته است که این دو بازی کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و بازیکنان مختلفی را هدف قرار دادهاند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
بازی Titanfall 2 در تاریخ ۲۸ اکتبر (۷ آبان) برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر شد و توانست تحسین منتقدان را با خود به همراه داشته باشد. جدای از نقدهای قوی که این عنوان تیراندازی اول شخص دریافت کرده است، تحلیلگران معتقد هستند که فروش این عنوان ناامید کننده خواهد بود، چرا که فقط یک هفته بعد از بازی Battlefield 1 و یک هفته قبل از بازی Call of Duty: Infinite Warfare منتشر شده است.
در جلسهای که به مناسبت گزارش مالی شرکت EA انجام شده بود، آقای اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر اجرایی شرکت، در جواب به این پرسش که بهتر نبود بازی Titanfall 2 را برای روزهای آینده نگه میداشتند و از بوجود آمدن فاصله کم انتشار بازیهای تیراندازی مطرح جلوگیری میکردند؟ گفته است که هرچند تاریخ انتشار این ۲ بازی به هم نزدیک است، اما هر دوی آنها با یکدیگر متفاوت بوده و بازیکنان مختلفی را هدف قرار دادهاند:
به نظر ما ۳ نوع بازیکن وجود دارند. دسته اول کسانی هستند که عاشق مجموعه بتلفیلد و گیم پلی بزرگ و استراتژیک و داستان آن هستند، دسته دوم کسانی که عاشق تیراندازیهای روان، سریع، و گیم پلی پر هرج و مرج بازی Titanfall 2 هستند و دسته آخر که هر دوی آنها را دوست داشته و سعی میکنند از هیچ کدام از آنها که در سبک خود یکی از بهنرینها به حساب میآیند غاقل نشوند.
وی افزود:
باز هم تاکید میکنم که هر دوی این عناوین از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به همین جهت معتقد هستیم که هر دوی آنها از چرخه فروش طولانی برخوردار خواهند بود و تا سال آینده فروش بسیار خوبی را تجربه کنند. با توجه به این تفاسیر، به نظر من شرکت EA هیچ وقت مانند امسال در وضعیت مناسبی از لحاظ انتشار بازیهای مطرح و پرفروش در فواصل کم برای بازیکنان قرار نداشته است.
همچنین آقای ویلسون به برنامههای بازی Titanfall 2 و بستههای الحاقی رایگانی که برای آن منتشر خواهد شد اشاره کرده و گفته است که بازخورد مخاطبین در این زمینه تا کنون بسیار مثبت بوده است. آقای بلیک جورجنسن (Blake Jorgensen)، مدیر مالی شرکت EA، گفته است که این شرکت با همکاری استودیوی سازنده بازی Titanfall 2 قصد دارد تا به گسترش این بازی برای سالهای آینده بپردازند:
یکی از راههای ساخت یک مجموعه و گسترش آن، این است که نگرش گستردهای درمورد بازی داشته باشید. این بازی با عناوین ورزشی از جمله FIFA یا Madden فرق میکند. به این صورت که در این بازی ما قصد نداریم در کوتاهترین زمان، بیشترین بازیکن را به دست بیاوریم، بلکه هدف این است تا در سالهای آینده و گسترده کردن این بازی، تا جای ممکن مخاطبان این مجموعه را افزایش دهیم. به نظر ما این استراتژی برای مجموعه Titanfall جواب خواهد داد.
بازی Titanfall 2 توانست از گیمشات نمره نمره ۷.۵ از ۱۰ را کسب کند. منتقد گیم شات درمورد این بازی گفته است که عدم ثبات یکی از مشکلات اصلی تایتان فال ۲ است، همچنین بنظر میرسد که بازی برای یافتن راهی مناسب برای اجرای تغییرات خود همچنان در حال تقلا است. محصول نهایی شامل مجموعهای از تکنیکهای فنی فوق العاده در مرحلههای داستانی و چند نفره است که بخاطر طراحیهای پیچیده و غیر قابل درک بازی دچار نقص میشوند. قابلیتهای این نسخه قطعا بیش از گذشته است و میتوان گفت این بسته پیشنهادی جدید بر اساس استاندارد های روز “کامل”تر از نسخه قبلی است. اما در تایتان فال ۲ بخش زیادی از دینامیک بازی فدای اجرای کارهای دیگر میشود و نتیجه حاصل دارای اجزایی است که مانند گذشته با هم انطباق زیادی ندارند.