پس از رونمایی شرکت سونی از پلی استیشن ۴ پرو در رویداد Playstation Meeting، که ظاهر با پروژه اسکورپیو مایکروسافت به رقابت خواهد پرداخت، مدیر ایکس باکس آقای فیل اسپنسر نسبت به رونمایی پلی استیشن ۴ پرو واکنش نشان داد. با گیمشات در ادامه مطلب همراه باشید.
آقای اسپنسر با انتشار پیامی در توییتر اظهار داشت:
همیشه فکر میکنم هنگامی که شرکتها رویدادها و اخبار جدید دارند عالی است. آنها کار خوبی انجام دادند اما من از نقشههای خودمان بسیار راضی هستم.
وی در این توییت به نقشههای مایکروسافت در رابطه با پروژه اسکورپیو اشاره کرد که این شرکت از آن به عنوان قدرتمندترین کنسولی که تا کنون ساخته شده است، یاد میکند. کنسولی که قرار است در تعطیلات سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شود. این سیستم با قدرت پردازشی ۶ ترافلاپ نسبت به قدرت پردازشی ۴.۲ ترافلاپ پلی استیشن ۴ پرو قدرتمندتر به نظر میرسد.
آقای اسپنسر در مورد وضعیت توسعه پروژه اسکورپیو نیز سخن گفت:
بیشتر سازندگان از همین حالا سیستمهای موردنیاز قدرتمندتری را برای عناوین رایانه های شخصی خود در نظر گرفتهاند. تیمها به منابع هنری و انجینهایی برای بهره گیری از قدرت نیاز دارند.
در مورد بازیهایی که هم اکنون منتشر شدهاند، اسپنسر گفت او فکر میکند که سازندگان نسخه ۶ ترافلاپ بازیهای خود را از طریق بروزرسانها برای ایکس باکس اسکورپیو منتشر خواهند کرد:
در مورد بازیهایی که بعدا برای اسکورپیو منتشر خواهند شد، انتظار دارم تیمها نسخه رایانههای شخصی بازیهایشان را که برای پردازندهای ۶ ترافلاپ بهینه کردند منتشر کنند.
اسپنسر در ادامه گفت که این برعهده سازندگان خواهد بود که تصمیم بگیرند اگر دلشان خواست برای اسکورپیو بروزرسان مخصوص منتشر کنند. موردی که در رابطه با کنسول پلی استیشن ۴ پرو نیز صادق خواهد بود.
@۱badViking @albertpenello ناشران تصمیم میگیرند که چگونه ارتقا دهند، ما با آنها همکاری میکنیم تا اطمینان حاصل کنیم پلتفرم از نقشههای آنها پشتیبانی خواهد کرد.
— Phil Spencer (@XboxP3) September 8, 2016