بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازی Robo Recall که در سبک واقعیت مجازی جای گرفته و توسط استودیوی «اپیک گیمز» (Epic Games) در حال ساخت است، نه تنها به صورت انحصاری برای هدست واقعیت مجازی آکیلیس ریفت منتشر خواهد شد، بلکه شرکت صاحب این هدست، بودجهای نزدیک به بودجه ساخت قست اول بازی Gears of War را به آن احتصاص داده است.
آقای «تیم سوینی» (Tim Sweeney)، رییس استودیوی اپیک گیمز، در جریان کنفرانس خبری که اخیرا در شهر سان فرانسیسکو برگزار شده است، این خبر را اعلام کرد. هرچند آقای سوینی رقم دقیقی را اعلام نکرده است، اما حدس زدن میزان آن با توجه به شواهد موجود چندان کار سختی نیست.
آقای سوینی گفته است که در سال ۲۰۰۶ ساخت یک بازی AAA تقریبا چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار هزینه به دنبال داشت، اما اکنون این رقم به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. این هزینه به قدری عظیم و سرسام آور است که تنها ناشرین بزرگ میتوانند چنین ریسکی را به جان خریده و بازیهای AAA بزرگی را منتشر کنند.
شرکت آکیلیس بسیار مشتاق است تا بر روی یک نرم افزار از استودیوهای ترد پارتی سرمایه گذاری کرده و آن را به صورت انحصاری برای هدست واقعیا مجازی خود منتشر کند. این یکی از موثرترین روشها برای ایجاد یک صنعت جدید است. به عنوان مثال شرکت آکیلیس هزینههای بازی Robo Recall را پرداخت کرده و بودجهای نزدیک به قسمت اول بازی Gears of War را به آن اختصاص داده است.
ناگفته نماند که اشاره به بازی Gears of War یک نکته مخفی نیز داشته است. توجه داشته باشید که آن عنوان نیز همانند بازی Robo Recall توسط یکی از ناشرهای بزرگ (مایکروسافت) و برای معرفی پلتفرم جدیدش (ایکس باکس ۳۶۰) ساخته شده بود. هرچند حق امتیار ساخت آن مجموعه به استودیوی اپیک تعلق داشت، اما هیچ وقت برای پلتفرم دیگری به غیر از پلتفرمهای مایکروسافت منتشر نشد و در نهایت شرکت مایکروسافت حق امتیاز ساخت این بازی را از استودیوی اپیک گیمز خریداری کرد.