آقای «تیم سووینی» (Tim Sweeny)، مدیر بخش اجرایی استودیو اپیک گیمز، در مصاحبه با سایت پالیگان از گذشته و آینده بازی Gears of War 4 و مسائلی مربوط به توسعه دهندگان، روشهای کسب و کار و غیره صحبت کرده است. با گیمشات در ادامه مطلب همراه باشید.
در بین این صحبتها سووینی به افزایش بودجه مجموعه بازیهای Gears of War، مخالفتهای مایکروسافت و روی آوردن استودیو به بازی های Free To Play اشاره کرد. طبق گفتههای سووینی، ساخت و تولید بازی اصلی Gears of War که سال ۲۰۰۶ برای ایکسباکس ۳۶۰ عرضه شد؛ حدود ۱۲ میلیون دلار هزینه در پی داشت. و با درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری، به یک اثر سودآور تبدیل شد.
اما هزینه تولید بازیهای بعدی این مجموعه بهطرز قابل توجهی افزایش یافت بهصورتی که ساخت بازی Gears of War 3 چهار تا پنج برابر بازی اصلی بود و حدود ۴۸ تا ۶۰ میلیون دلار بودجه به آن اختصاص داده شد. استودیو اپیک گیمز قبل از اینکه حق امتیاز کل مجموعه را به مایکروسافت بفروشد، برنامه داشت تا برای بازی Gears of War 4 حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه صرف کند.
او گفت:
سود حاصل از این مجموعه در طول چند سال اخیر کمتر و کمتر میشد. بر اساس محاسبات ما ساخت بازی Gears of War 4 بیش از ۱۰۰ میلیون بودجه لازم داشت؛ و فقط درصورتی هزینههایش جبران میشود که به یک موفقیت کامل تبدیل گردد. در غیر اینصورت استودیو ورشکست خواهد شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم روش کسب و کارمان را تغییر دهیم.
بازی بعدی استودیو اپیک گیمز Paragon نام دارد و قرار است بصورت Free to Play عرضه شود. همچنین این استودیو در حال کار بر روی نسخه مجانی از Unreal Tournament نیز است. اما هنوز اعلام نکرده که بازی Fortnite به چه صورت عرضه میشود.
تیم سویینی از مخالفتهای بین اپیک گیمز و مایکروسافت بر سر بازی Gears of War: Judgment (که توسط استودیو People Can Flay خارج از استودیو اپیک گیمز ساخته شد) هم صحبت کرد.
وقتی بازی Gears of War Judgment را منتشر کردیم، بسیاری از بازیکنان از مراحل نقشههای چند نفره شکایت داشتند. ما متوجه مشکلات شدیم و تصمیم گرفتیم که بعضی مراحل را دوباره بسازیم و محتوای جدیدی به آنها اضافه کنیم و بخش چند نفره را مانند یک بازی جدید از اول منتشر کنیم. شبیه کاری که با یک پروژه انجام دادیم و در آخر به ساخت Unreal Tournament ختم شد.
ولی بعد از اینکه هدفمان را با مایکروسافت درمیان گذاشتیم، آنها مخالفت کردند و مانع این کار شدند.
سویینی در ادامه گفت:
اپیک گیمز قصد پول گرفتن از مایکروسافت را نداشت. اما بهخاطر اینکه ایدههای ما با تجارت آنها فرق داشت، آنها (مایکروسافت) مخالفت میکردند. آن موقع بود که کاملا متوجه شدم اگر یک ناشر یا هرکس دیگری بین سازنده یک بازی و بازکنان آنها قرار گیرد چه خطراتی پیش خواهد آمد؛ و این کار چقدر برای سلامت یک بازی و مخاطبانش مخرب است.
بازی Gears of War 4 توسط استودیو coalition (که مایکروسافت صاحب آن است) در حال ساخت میباشد. هرچند نسخه بتای بخش چند نفره این بازی هفته گذشته در دسترس قرار گرفت ولی بازی نهایی در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) برای ایکسباکس وان منتشر خواهد شد. لازم به ذکر بوده که هنوز مایکروسافت از بودجهای که برای بازی Gears of War 4 اختصاص داده شده صحبت نکرده است.