صنعت بازیهای ویدیویی در هر ساعت، هر هفته و هر سال در حال پیشرفت چشمگیری است و خود را به عنوان بزرگترین و بهترین مدیوم سرگرمی در تمام دنیا، نشان میدهد. اخیرا گزارش جدیدی منتشر که سلطه این صنعت در بازار سرگرمی منطقه بریتانیا را به رخ میکشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
با گذر زمان، بازار بازیهای ویدیویی به صورت چشمگیری در حال فراگیر شدن است و این صنعت در حال تبدیل شدن به بهترین و بزرگترین مدیوم سرگرمی در جهان است. هر سال، به وضوح شاهد هستیم که افراد بیشتری برروی بازیهای ویدیویی برروی هر پلتفرمی وقت میگذراند و خود را با آن به بهترین شکل ممکن سرگرم میکنند. به تازگی یک گزارش جالب از سوی Entertainment Retailers Association یا به اختصار، ERA منتشر شده که نشان میدهد بازیهای ویدیویی در منطقه بریتانیا یا United Kingdom، نیمی از بازار سرگرمی در این منطقه را تسخیر کرده اند و همچنان در حال پیشرفت هستند. در واقع، بازیها با در دست گرفتن نیمی از بازار سرگرمی منطقه UK، رسانه ویدیو و موسیقی را پشت سر گذاشتهاند و به یکه تازی ادامه میدهند.
در گزارش ERA آمده است که فروش دیجیتالی بازیها رشدی ۱۲.۵ درصدی داشته است! این گزارش ادعا میکند که مقیاس بازار بازیهای ویدیویی به اندازهای است که اگر مقیاس رسانههای ویدیو و موسیقی را روی هم جمع کنیم، باز هم به گستردگی بازار بازی ها نمیرسند. در این گزارش به شدت به پلتفرم موبایل و کنسولها (مخصوصا به صورت دیجیتالی) پرداخته شده و به عناوین بزرگ و پر فروش و محبوبی مانند Call of Duty Black Ops 4 و Red Dead Redemption 2 اشاره شده که روی کنسولهای ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴، حدود ۱ میلیون نسخه به فروش رساندهاند.
مدیر عامل ERA، یعنی Kim Bayley در یک بیانیه در مورد گزارش جدید این گونه توضیح داد:
صنعت بازی به طرز شگفت انگیزی در بهره بردن از پتانسیل فناوری دیجیتال استفاده میکند تا راه های جدید و کامل تری از سرگرمی را ارایه دهد. [این صنعت] با این که در بین سه رسانه اصلی، به عنوان جوان ترین صنعت محسوب میشود، هماکنون با فاصله، بزرگترین آنها است.
صنعت بازیهای ویدیویی، حداقل در منطقه بریتانیا و طبق گزارشات و آمار منتشر شده، به لطف رشد رسانه دیجیتال، نسبت به آمار و ارقام سال ۲۰۰۷، رشد چشمگیر و فوقالعاده ای را به خود دیده است که پتانسیل این مدیوم را نشان میدهد؛ پتانسیلی که قطعا همین جا به پایان نمیرسد و بیشتر هم میشود.
با تمام این تفاسیر، باید به نکته مهمی نیز اشاره شود. افزایش و رشد دیجیتالی بازیها، در طرف دیگر ممکن است باعث کاهش نگران کننده میزان فروش فیزیکی آن ها نیز بشود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ که یک سال فوقالعاده برای بازیهای ویدیویی به حساب میآمد، فروش کم و پایین تر از انتظار نسخه فیزیکی عناوینی مانند Fallout 76 و Battlefield 5، باعث ناامیدی ناشران و سازندگان این عناوین شد. این روند رو به رشد خرید و فروش بازیهای دیجیتالی، شاید در آینده به عدم عرضه این عناوین به صورت فیزیکی منجر شود؛ اتفاقی که حداقل در دوره و زمانه کنونی، نمیتواند خوشحال کننده باشد.