روند روبه رشد بازیهای ایرانی مدتی است مثل گذشته پر رونق نیست؛ یکی از دلایل اصلی که اتفاقا بازی «ایران ۵۷» نیز مدتی است با آن دست و پنجه نرم میکند، عدم وجود حامی مالی مناسب است؛ برای جزئیات بیشتر در ادامه با گیمشات همراه باشید.قریب به ۳ سال است که یک بازیساز ایرانی در حال کار بر روی بازیای انقلابی است؛ اما شاید هنوز بعضیها هنوز هم اسم آن را نشنیده باشند. بازی ایرانی «ایران ۵۷» با حمایت مرکز هنرهای رقومی بسیج و توسط استودیو «رسانا شکوه کویر» ساخته میشود. این استودیو بازی های موفق و درخشانی را در کارنامه خود دارد.
عماد رحمانی، مدیرعامل استودیو رسانا شکوه کویر، در این مورد گفت:
من نگارش بازینامه این اثر از سال ۹۲ بهصورت رسمی آغاز کردم و سپس با حمایتهای مالی شروع به ساختن بازی کردم.
عماد رحمانی معتقد است برای پیشبرد روند ساخت بازی «ایران ۵۷» به پشتیبان مالیِ درست و حسابی نیاز دارد تا هرگونه نیازی را برطرف کند؛ او در خلال صحبتهای خودش از بازی «انقلاب ۱۹۷۹» نام برد و گفت که هزینه تولید چنین بازیهایی، تا ۱۰ برابر بیشتر از چیزی است که ما در اختیار داریم.
او در ادامه ضمن اشاره به دانش فنی مناسب بازیسازان داخلی گفت:
بازیسازان ایرانی ظرفیت بسیار خوبی در تولید بازی دارند اما واقعیت این است که با بودجهای پایین نمیتوان یک بازی فاخر و در شأن انقلاب اسلامی ایران تولید کرد.
برای بازی «ایران ۵۷» بیش از ۱۰۰ صفحه سند رسمی و ۷۰۰ صفحه تحقیقات تهیه شده تا بازی از هر لحاظ قابل استناد باشد. در بازی روایتی از انقلاب از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۵۷ تا ۲۶ دی ۵۷ یعنی تاریخ خروج همیشگی شاه از کشور ارائه میشود.
عماد رحمانی گفت که تابستان سال ۹۵ این بازی رسما روانه بازار میشود. او صحبتهای خود را اینگونه خاتمه داد:
یکی از دلایل طولانی شدن ساخت بازی این است که نمیخواستیم عنوانی با کیفیت پایین عرضه کنیم، اما همین حالا اگر بتوانیم حمایتی برای افزایش کیفیت این بازی جذب کنیم، مجددا و با قدرت بسیار بیشتری روی بازی کار خواهیم کرد تا کیفیت بازی افزایش یابد.
نظر شما در این مورد چیست؟