بازی Mortal Kombat 11 چند روز دیگر عرضه میشود تا دوباره خون دوستاداران سبک فایتینگ را به جوش آورد. اکنون ما در گیمشات با این مقاله به استقبالش رفتهایم.
نکاتی که پیش از تجربه بازی Mortal Kombat 11 باید بدانید:
داستان بازی Mortal Kombat 11
داستان بازی Mortal Kombat 11 بلافاصله بعد از اتفاقات نسخه قبلی جریان دارد. شخصیت Shinnok شکست خورده است و ریدن به دنبال این است که با نابود کردن تمامی دشمنان Earthrealm از آن محافظت کند. از طرف دیگر کرونیکا، محافظ زمان، از دست ریدن عصبانی است، چون که جریان معمول زمان را برهم زده است و میخواهد او را بکشد. هدف دیگر کرونیکا این است که نظم را به همه مناطق بازآورد.
شخصیتهای قابل بازی
بازیهای فایتینگ زیادی وجود ندارند که تعداد شخصیتهایشان به این حد زیاد باشد و بازی Mortal Kombat 11 میخواهد از بزرگ بودن راستر خودش بشترین سود را ببرد. چندی پیش شخصیت Geras معرفی شد که دست راست کرونیکا است. این شخصیت توانایی کنترل زمان را دارد و میتواند از شن نیز برای حملات خودش استفاده کند. خیلی از شخصیتهای محبوب این سری دوباره بازخواهند گشت و در این میان شخصیت Shao Kahn از مزایای پیش خرید بازی محسوب میشود.
مدت زمان داستان بازی Mortal Kombat 11
استودیو NeatherRealm یکی از محدود توسعه دهندگانی است که هنوز بازیهای فایتینگ با داستان خوب منتشر میکند، به همین دلیل طرفداران به شدت منتظر بخش داستانی بازی Mortal Kombat 11 هستند. استودیو تایید کرده است که بخش داستانی حدود ۸ ساعت به طول خواهد انجامید که باعث میشود Mortal Kombat 11 بزرگترین بخش داستانی این سری را داشته باشد.
فتالیتیهای جدید
یکی از چیزهایی که در بازی Mortal Kombat 11 بسیار تغییر کرده است، فتالیتیها هستند. پیش از این فتالیتیها بیشتر شامل صحنههای ایکس ری و خرد شدن استخوان بود. اما در نسخه جدید ما بیشتر شاهد حرکات صحنه آهسته و خون و خونریزی خواهیم بود. همچنین فینیشرهای بسیار جالب نیز در این نسخه وجود دارند. به طور مثال جانی کیج با یک ضربه سر دشمنش را قطع میکند و Jacqui به سپرش دشمنش را از وسط قطع میکند.
صداگذاری بازی Mortal Kombat 11
در بازی Mortal Kombat 11 قرار است یک سری صدای جدید برای شخصیتها قدیمی بشنویم. ران یوان جای Patrick Seitz را برای صداپیشگی اسکورپین گرفته و راندا روزی نیز جای جنیفر هیل صداپیشه شخصیت سونیا بلید شده است. ویک چاو که صدای پشت شخصیتهای گورو، کنشی و ترایبورگ بود، در این نسخه حضور ندارد. یک سری صداپیشه دیگر البته بازخواهند گشت: تروی بیکر (Shinnok)، استیو بلوم (ساب زیرو) و دیچارد اپکار (ریدن).
ضربات مرگبار
یکی از مکانیزمهای جدید گیمپلی ضربات مرگبار (Fatal Blow) است. شما میتوانید از این ضربات مرگبار و بسیار قوی زمانی استفاده کنید که سلامتی شخصیتتان زیر ۳۰% باشد تا روند مبارزه را عوض کنید. البته نمیشود از این ضربه سواستفاده کرد چون تنها یک بار توانایی استفاده از آن را در هر مبارزه دارید.
دفاع بیعیب و ضربه خورد کننده
یک مکانیزم جدید دیگر بازی دفاع بیعیب و نقص است که نیاز به توضیح بیشتری ندارد. دفاع در زمان مناسب به شما یک بازه کوتاه برای جمله کردن را خواهد داد. دیگر مکانیزم جدید بازی ضربه خورد کننده (Krushing Blow) است که یک سری ضربه سینماتیک هستند. این ضربات تنها در صورت در دسترس خواهد بود که یک سری کار را قبلش انجام داده باشید. این لزومات بر ساسا هر حرکت میتواند متفاوت باشد.
شخصیسازی بازی Mortal Kombat 11
Mortal Kombat 11 یک سیستم شخصیسازی برای شخصیتها دارد که به شما اجازه میدهد حرکات، ظاهر و اسلحههای شخصیتهای بازی را شخصیسازی کنید. اگر سوال دارید که این شخصیسازیها به بخش آنلاین نیز منتقل میشوند که جواب آن کاملا مثبت یا منفی نیست. تغییرات ایجاد شده در ظاهر شخصیتها به بخش آنلاین خواهد امد ولی تغییرات ایجاد شده در قدرت آنها خیر.
ابزارها و زرههای مختلف
یک سری زره، ابزار و پوشش در بازی وجود دارد که شما باید آنها را باز کنید. البته نکته مهم این است که تمامی این موارد تنها ظاهر را تغییر میدهند و بر روی گیمپلی بازی تاثیر نخواهند گذاشت. در این بخش همچنین ما شاهد حضور پرداختهای درون برنامهای نیز هستیم ولی استدیو تایید کرده است که هیچ نوع لوت باکسی در بازی وجود ندارد.
ابزار تکمیلی و آگمنت شده
با اینکه زرهها و ابزارهای مورد قبلی بر روی گیمپلی تاثیر نخواهند داشت ولی میتوانید بر روی شخصیتها ابزار تکمیلی و آگمنت شده ببندید که بر روی گیمپلی تاثیر خواهند داشت. این ابزار تعیین میکنند یک حرکت و بازه دفاع کردن چگونه کار میکنند. به عنوان مثال شخصیت اسکارلت میتواند پس از آگمنت شدن سلامتی بیشتری از خون به دست آورد.
پشتیبانی از بازی Mortal Kombat 11 پس از عرضه
استودیو NetherRealm برنامه دارد محتوای زیادی را پس از عرضه بازی، منتشر کند. اول از همه شش شخصیت وجود دارند که به عنوان بسته الحاقی عرضه میشوند. همچنین این توسعه دهنده خبر از اضافه شدن یک سری ویژگی بسیار عالی دادهاند. هیچ گونه اطلاعاتی از این ویژگیها منتشر نشده است و باید منتظر معرفی آن از سوی استودیو باشیم.
موتور گرافیکی
بازی Mortal Kombat 11 با موتور گرافیکی آنریل انجین ۳ (نه نسخه ۴ آن) توسعه یافته است. استودیو موتور گرافیکی آنریل انجین ۳ را به شدت شخصیسازی کرده است که باعث شده نسب به پیش بسیار متفاوت باشد. نکته جالب اما این است که نسخه موبایل بازی با استفاده از آنریل انجین ۴ توسعه داده شده است.
نسخه نینتندو سوئیچ
استودیو NeatherRealm با بیان اینکه نسخه نینتندو سوئیچ همزمان با دیگر پلتفرمها عرضه خواهد شد، خیلیها را غافلگیر کرد. نسخه نینتندو سوئیچ بازی توسط استودیو Shiver توسعه یافته است که طبق ادعای آنها به فریم ریت ۶۰ خواهد رسید. البته آنها برای رسیدن به این دستاورد مجبور بودند در بخشها دیگر بازی کوتاهی کنند.
نسخه پیسی
استودیو NeatherRealm در گذشته سابقه خوبی در عرضه و بهینه کردن عناوین خودش برای پیسی ندارد، اما به دنبال این است که این موضوع را تغییر دهد. آنها نمیخواهند اتفاقات گذشته را دوباره بر روی Mortal Kombat 11 تکرار کنند. نسخه پیسی بازی توسط استودیو لهستانی QLOC توسعه داده است. QLOC همچنین بازی Mortal Kombat X را برای پیسی پورت کرده بود که پر از مشکل فنی بود. از طرف دیگر این استودیو برای برطرف کردن مشکلات بازی Injustice 2 توانستند اعتبار زیادی کسب کند.