سونی در نمایشگاه Paris Games Week 2017، نمایشهای خیلی خوبی از عناوین مختلف و به خصوص بازی Detroit: Become Human داشت که باعث خوشحالی بسیار طرفداران شد.
از طرف دیگر تریلرهای منتشر شده از دو عنوان Detroit: Become Human و the last of us part 2 بازخوردهایی منفی هم به همراه داشتند. بخشهایی از این دو اثر به تصویر کشیده شد که به مسائل بسیار حساسی میپرداختند. این موضوع باعث شده است که منتقدانی از استودیو سازنده آنها ایراد گرفته و اتهام خشونت بر علیه زنان را به آنها وارد کنند.
در مصاحبهای که Gamereactor با نویسنده ارشد بازی، «آدام ویلیامز» (Adam Williams)، داشته است، از او درباره نظرش راجب حاشیههای ایجاد شده و برخورد بازی با چنین موضوعات پیچیدهای سوال پرسید.
آدام ویلیامز توضیح داد که هدف استودیو کوانتیک دریم ساخت یک بازی تاثیر گذار با داستانی معنیدار است و به همین دلیل به سراغ مشکلات واقعی اجتماعی رفتهاند. کاملا مشخص است که این بازی برای همه ردههای سنی مناسب نیست و تنها برای عرضه در بازار مربوط به بزرگسالان برنامهریز شده است، چون بازی Detroit: Become Human به سوالات و موضوعات بسیار مهم و جدی میپردازد.
او در ادامه بیشتر توضیح داد که هدف استودیو شکوهمند و خوب جلوه دادن خشونت نیست و بیان کرد:
بازی به اندازه کافی تاثیرگزار نمیبود اگر اتفاقات بد در آن رخ نمیدادند یا اگر تصمیمات بازیکنان هیچ عواقبی به همراه نداشتند.
با توجه به آزادی عمل بسیار بالای بازی و تعداد زیاد انتخابهایی که بازیکنان میتوانند اخذ کنند، صحبتهای ویلیامز کاملا منطقی به نظر میآیند. این تصمیمات نه تنها شخصیتهای اصلی را تحت تاثیر قرار میدهند بلکه بر جهان بازی نیز متاثر هستند.
در این عنوان سه شخصیت قابل بازی وجود دارند: کارا، مارکوس و کانر که به ترتیب یک اندروید (انسان مصنوعی) تازه فرار کرده، رهبر اندرویدها و شخصی که وظیفه دارد اندرویدهای سرکش را تعقیب و دستگیر کند، هستند.
بازی Detroit: Become Human هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد ولی انتظار میرود که در بهار ۲۰۱۸ منتشر شود.