هماکنون دومین فیلم Call of Duty حتی قبل از اکران اولین فیلم آن در دست توسعه قرار دارد و ظاهراً نویسندهی Black Panther برای نوشتن فیلمنامهاش استخدام شده است.
اکتیویژن به دنبال حرکت به سوی صنعت سینما است و بازی فوقالعاده موفق Call of Duty را بهترین گزینه برای آغاز این حرکت دانسته است. این شرکت مدت زیادی است که اولین فیلم لایو اکشن Call of Duty را توسعه میدهد، ولی ظاهراً بهتازگی کار اصلی آغاز شده است. فیلمنامهای توسط «کیران فیتزجرالد» (Kieran Fitzgerald) برای فیلم اول Call of Duty نوشته شد که مورد توجه اکتیویژن قرار گرفت و سپس کارگردان Sicario: Day of the Soldado یعنی «استفانو میلانو» (Stefano Sollima) برای کارگردانی این فیلم به استخدام درآمد. فیلم Sicario: Day of the Soldado او بازخوردهای مختلطی دریافت کرد و به خوبی قسمت اول خود ظاهر نشد، اما نشان داد که چرا سولیما گزینهی مناسبی برای کارگردانی Call of Duty است. اگرچه اولین فیلم Call of Duty هنوز فاصلهی زیادی تا اکران دارد، اکتیویژن با سرعت به کار خود ادامه میدهد.
به گزارش ورایتی، «اکتیویژن بلیزارد استودیوز» (Activision Blizzard Studios) اخیراً «جو رابرت کول» (Joe Robert Cole) را برای نوشتن فیلمنامهی دومین فیلم Call of Duty به خدمت گرفته است. جو رابرت نویسندگی فیلم Black Panther را به همراه «رایان کوگلر» (Ryan Coogler) انجام داده و بهتازگی نیز برای نویسندگی Failsafe برای نتفلیکس و Map of Bones برای لاینزگیت استخدام شده است. با این وجود که فیلم اول Call of Duty هنوز در مرحلهی تولید قرار ندارد، گفته شده است که اکتیویژن فیلمنامهای را هرچه زودتر آماده میخواهد از آنجا که تولید و فیلمبرداری در ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.
رابرت کول نویسندهی بسیار توانا و مستعدی است که همچنین بر روی American Horror Story کار کرده است و ضمناً باید به اولین فیلم کارگردانیشده توسط آن یعنی عنوان مستقل Amber Lake اشاره کرد. وی اخیراً All Day and a Night را برای نتفلیکس کارگردانی و نویسندگی کرده است که «جفری رایت» (Jeffrey Wright) و «اشتون سندرز» (Ashton Sanders) در آن ایفای نقش میکنند. حال وی باید به توسعه و گسترش Call of Duty در دنیای سینما کمک کند، با وجود اینکه جزئیات زیادی هم از اولین فیلم این فرانچایز موجود نیست.
در حال حاضر مشخص نیست که فیلم Call of Duty به چه دورهی زمانیای خواهد پرداخت اما فیلمنامهای که رابرت کول مینویسد برای یک «دنباله» است نه یک اسپینآف و قسمت کاملاً متفاوت و جدید؛ این بدین معنی است که دورهی زمانی هر دو فیلم باید یکسان باشد. تصمیماتی هم در خصوص بازیگران و استعدادیابی و استخدام در این زمینه گرفته نشده است؛ بنابراین کول صرفاً براساس برنامههای کارگردان و نویسندهی فیلم اول کار میکند. از آنجا که این طبیعت فیلمها است که در مراحل مختلف توسعه مدام تغییر کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که فیلمنامهی کول نزدیک به محصول نهایی باشد. البته، اکتیویژن باید فیلم اول را به موفقیت برساند و سپس بهطور کامل نیروی خود را صرف فیلم دوم کند. به نظر میرسد که آنها دومین فیلم Call of Duty را در برنامههای بلند مدت خود قرار دادهاند، ولی فقط زمان تعیین میکند که Call of Duty میتواند به یک فرانچایز سینمایی بزرگ تبدیل شود یا خیر.