بازی Sekiro: Shadows Die Twice که انتظارات زیادی را با خود حمل میکند، سرانجام منتشر شده است و در ادامه نقدها و نمرات آن را مشاهده میکنید.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice از سوی سازندهی عناوین تحسینشدهای نظیر Dark Souls و Bloodborne یعنی استودیوی «فرام سافتور» (From Software)، این بار با همکاری اکتیویژن بهجای بندای نامکو یا سونی عرضه شده و نگاههای زیادی به سمت آن است. عدهی بسیاری کنجکاو یا نگران هستند که آیا عنوان جدید این استودیو که تجربههای فوقالعاده دشوار اما در عین حال لذتبخش آن زبانزد است، میتواند قدمی رو به جلو برای آن باشد یا قرار است همان فرمول همیشگی را تکرار کند، با این تفاوت که در محیط و دورهی متفاوتی قرار دارد. در ادامه میتوانید خلاصهای از نقدها و نمرات بازی Sekiro: Shadows Die Twice را مشاهده کنید و خود در این باره قضاوت کنید:
PlayStation LifeStyle – 95
به دور از انتظاراتی که از یک بازی Dark Souls یا Bloodborne وجود دارد، فرام سافتور قادر بوده است عنوانی بسازد که هویت منحصر به فرد استودیو را حفظ میکند درحالی که به آنها اجازه میدهد تا مکانیکها و روشهای داستانسرایی جدید را امتحان کنند. Sekiro چالشبرانگیز اما منصفانه است – عنوانی که بهجای شخصیت اصلی، به خود بازیکن اجازهی رشد میدهد. این عنوان مکانیکها و روایت داستان را بهگونهای ترکیب میکند که در بازیهای امروزه بسیار کمیاب است و تجربه را آنقدر جذاب میسازد که بدون توجه به سختی نبردها، همچنان خواهان تعداد بیشتری هستید. تماشای پایان خونین هر دشمن ارزش سختیهایی که باید بکشید را دارد.
IGN – 95
Sekiro فرمول فرام سافتور را به یک عنوان مخفیکاری و اکشن ماجراجویی خاص تکامل میدهد که طبیعتاً بر دقت و مهارت در مبارزات تاکید دارد. این عنوان در مرز مخفیکاری آرام و حسابشده و مبارزات رو در روی فوقالعاده سریع در برابر دشمنانی زمینی و فرازمینی، قدم برمیدارد. ابزار خلاقانه و چندکارهی این بازی تجربهای متمرکزتر را فراهم میکنند که از آن تجربهی بیش از حد رمزآلود فرام سافتور میکاهند بدون اینکه کاملاً حس رمزآلود بودن را از دست بدهند. Sekiro یک پیچش شگفتانگیز جدید به مجموعهای از ایدههای آشنا است که میتواند مستقل باشد و در کنار عناوین قبلی سازندگان، روی پای خود بایستند.
Gameblog.fr – 90
Sekiro یک بازی شگفتانگیز است با مبارزات عالی، گشتوگذار فراوان و کارگردانی هنری بسیار زیبا. عنوانی که تجربهی آن واجب است.
Game Informer – 90
این عنوان یک سفر چالشبرانگیز به دنیایی عجیب و شگفتانگیز است که شما را مجبور میکند برای پیشرفتن، مبارزات دشوار آن را به خوبی یاد بگیرید. با این حال علیرغم مرگهای دلسردکنندهی بیشمار، لذت شیرین پیروزی باعث میشود که همچنان به جلو بروید. Sekiro یکی از سختترین بازیهایی است که تجربه کردهام، اما برای کسانی که دنبال ماجراجویی، کشف و کاوش و یک فانتزی نینجای درست پرداختهشده هستند، این سفر سخت و طولانی ارزشش را دارد.
Hardcore Gamer – 80
بازی Sekiro: Shadows Die Twice که پسزمینهی آن را زیبایی چشمگیر ژاپنی تشکیل میدهد، عواملی را که باعث خاصشدن عناوین فرام سافتور میشوند به یک بستهی جامع و عالی تبدیل میکند که طرفداران عاشق آن خواهند شد. شاید مرگ عنصری پایدار در این عنوان باشد اما ارزش هر بار بلند شدن را دارد.
IGN Japan – 80
بازی Sekiro: Shadows Die Twice ایرادات واضحی دارد: دشمنان بسیار تکراری هستند و دوست داشتیم که تنوع بیشتری را ببینیم. اینکه برای ارتقای شخصیت باید حتماً یک باس را شکست دهید نیز میتواند مشکل بزرگی باشد. با این وجود، این بازی بهعنوان یک بازی مخفیکاری راههای فراوانی را برای کشفوکاوش و قتل اهدافتان پیش روی شما میگذارد. ولی فراتر از اینها، سیستم مبارزه با شمشیر با ایدههایی واقعاً جدید نظیر Posture Gauge و حرکات منحرفکننده همراه است که باعث میشود مبارزات بازی خودشان مانند یک هنر به نظر برسند. درحالی که سیستم ارتقای سطحِ سادهشده و تمرکز بیشتر بر روی کشفوکاوش و گشتوگذار، Sekiro را حتی از سری Dark Souls و Bloodborne سختتر میسازند، مبارزات رو در رو تا به حال به این خوبی نبودهاند.
GameSpot – 90 (نمرهی موقت)
Sekiro گیمپلی منحصر به فرد فرام سافتور را با اکشن مخفیکاری پیوند میزند تا تجربهای را ارائه دهد که به همان اندازه که چالشبرانگیز است، لذتبخش نیز هست. در زمان انتشار این نقد، من هنوز Sekiro را به پایان نرساندهام. درحالی که بیش از ۳۰ ساعت وقت صرف آن کردهام، همچنان مکانهای بیشتری وجود دارد که باید در آنها گشتوگذار کنم و باسهای بیشتری هست که باید آنها را شکست دهم قبل از اینکه این عنوان به اتمام برسد، و برای این کار هیجانزدهام.
IGN Italia – از ۸۶ تا ۹۳ (نمرهی موقت)
Sekiro آسانتر اما همچنین سختتر از عناوین قبلی فرام سافتور است. اگر لحظات دردناک Dark Souls و Bloodborne را دوست داشتید، احتمالاً آماده هستید که سیستم مبارزات کاملاً جدید Sekiro را به منظور کشف یک دنیای جذاب جدید و لذتبردن از یک ماجراجویی بزرگ تازه، یاد بگیرید.
Polygon – بدون نمره (پیشنهاد پالیگان)
من به ندرت میتوانم به بُردی راحت برسم، اما Sekiro بدون دلیل سخت نیست. راهنماییام میکند اما نقشهی کامل را ارائه نمیدهد. پاداش میدهد وقتی بیشتر دقت و کشف میکنم. مجازاتم میکند وقتی کاری بیش از حد هوشمندانه یا بیارزش انجام میدهم، ولی برایم پیروزی به ارمغان میآورد وقتی با دقت عمل میکنم و با تصمیمات سنجیدهی آنیِ واکنش میدهم. این مهارتی است که Sekiro من را برای به دست آوردن آن به چالش میکشد و هرگز اجازه نمیدهد که آن را فراموش کنم.