چندی پیش بازی Battlefield 1 توسط تریلری معرفی گردید که در آن نمایش داده شد جنگ موجود در آن، تنها میان سنگر نخواهد بود؛ اما هنوز حرفهایی وجود دارد که نشان میدهند ساخت یک بازی درباره جنگ میان سنگرها، کاری اشتباه است. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات همراه باشید.
استودیو «دایس» (DICE) چندین بار درباره خوبیهای ساخت یک بازی جنگ جهانی و میان سنگر و حاصل آن گفته است اما ساخت آن، ایدهای دشوار میباشد. دشواری آن تا حدی است که «پاتریک سادرلوند» (Patrick Söderlund)، بنیانگذار شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) نیز به این نتیجه رسیده است و در واقع، راه اصلی دایس را رد کرد.
او در گزارشی به وبسایت «گیماستاپ» (GameSpot) گفت:
زمانی که آنها ایده جنگ جهانی اول را به من نمایش دادند، آن را رد کردم. من گفتم که جنگ جهانی اول، جنگ در سنگر بوده و انجام دادن آن جالب نخواهد بود.
اجرای این بازی چندی بعد به دیدگاه شرکت دایس راه یافت و آنها با اطمینان به سرمایهگذاران اعلام کردند که ساخت این بازی با این داستان، بهترین کار است.
شرکت دایس گفت:
دیگر همکاران صنعت بازیسازی، اکنون در حال وارد شدن به سبک علمی تخیلی هستند. ما در ساخت بازیهایی که در آن ارتش مدرن وجود دارد، موفقیت زیادی داشتیم. اما احساس کردیم که زمان تغییر فرا رسیده است.
بازی Battlefield 1 در ماه مهر (اکتبر) برای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.