رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس به تازگی اعلام کرد که آنها هیچ قصد و برنامهای برای تجربه بازار استریم بازیهای ویدئویی را ندارند.چند سال پیش بود که نتفلیکس نامی برای خود دست و پا کرد و بازار سنتی تلویزیون و فیلم را زیر و رو کرد. اولین شبکهای که بحث استریم کردن را سر زبانها انداخت و آنقدر بر صنعت تاثیر گذاشت که بازار فیلم و سریال نسبت به ۱۰ سال گذشته تغییر بسیار شگرفی پیدا کرد. احتمال رخ دادن چنین واقعهای برای صنعت بازی نیز در آیندهای نه چندان دور وجود دارد اما به نظر نمیرسد برای این تغییر و تحول نتفلیکس برنامهای داشته باشد.
مدیرعامل نتفلیکس رید هستینگز که به تازگی در کنفرانس DealBook نیویورک تایمز صحبت میکرد، اعلام کرد که آنها هیچ نقشهای برای ساخت سرویسی مشابه آن که در حال حاضر برای فیلم و سریالها دارند، برای وارد شدن به تجارت استریم بازیهای ویدئویی ندارند. اگرچه به عقیده او صنعت بازی در زمینه مدت زمانی محدود برای مشتریان جذابتر است اما گمان میکند که بهتر است نتفلیکس در همان حوزهای که تبحر دارد، بماند.
فعالیتهای زیادی مردم برای سرگرم شدن انجام میدهند که یکی از آنها بازی کردن Fortnite است. باید گفت رقابت کردن با فورتنایت سختتر از رقابت با HBO است چرا که زمان بسیار بیشتری مخاطب را جذب خود میکند. مدت زمانی که مسلما هدف نهایی برای رقابت کردن در این زمینه است. ولی ما قصد رقابت کردن با فورتنایت و به راه انداختن سرویس استریم مخصوص بازیها نداریم چرا که تبحری در این زمینه نداریم. ما به ساخت سریالهای تلویزیونی جذاب که تاکنون ندیدهاید، ادامه خواهیم داد تا مخاطب بازی فورتنایت را کنار گذاشته و مشغول دیدن سریال ما بشود.
نتفلیکس پیش از این برای ساخت بازیهای اقتباسی از آثار اوریجینال خود بودجههای کمی اختصاص داده بود اما به نظر نمیرسد که قصد پیشروی بیشتر در این صنعت را داشته باشند. از آنجا که هر شرکت مهم بازیسازی اکنون به دنبال وارد شدن به بحث استریم بازیها هستند، جای تعجب نیز نداشت.