دیزنی پلاس در ۴ ماه اخیر بیش از ۲۸ میلیون بیننده داشته است، اما حتی باز هم فرسخها با بینندگان نتفلیکس فاصله دارد. در ادامه با گیمشات همراه باشید.
در تحقیقات جدید که توسط نرم افزار Reelgood منتشر شده است، مشترکان هنوز در نتفلیکس سه برابر بیشتر از دیزنی پلاس زمان صرف میکنند. این تحقیق نشان میدهد که ۷۴.۸ درصد از افرادی که از هردو سرویس استفاده میکنند، از نتفلیکس استفاده بیشتری داشتهاند در حالی که باقی ۲۵.۲ درصد در دیزنی پلاس وقت بیشتری را صرف کرده اند.
درحالی که دیزنی پلاس این فاصلهاش با نتفلیکس را در چند ماه گذشته کاهش داده بود، در نهایت تنها ۴۰ درصد از سهم اشتراک گذاری را به خود اختصاص داد. این سهم در اواخر ماه ژانویه به کمترین مقدار خود که ۱۰ درصد است رسید.
همانطور که احتمالا شما حدس زدهاید، Reelgood دلیل این اختلاف فاحش را آرشیو وسیع نتفلیکس دانست، آرشیوی که بصورت مداوم در حال رشد است.
تاکنون شاهد انتشار آثاری اختصاصی مانند Mandalorian و Lady and the Tramp بودهایم. علیرغم اینکه دیزنی سهم بسیار کمی از بینندگان را دارد، اما در قسمت سریالهای پرمخاطب حرفی برای گفتن دارد. به گفته Reelgood مجموعه The Mandalorian یکی از پربینندهترین سریالها است. در حقیقت این سریال و سیمپسونها تنها دارایی های دیزنی در ۵۰ سریال برتر انتخاب شده توسط Reelgood است.
در قسمت فیلمها اما معادله طور دیگری است Avengers: Endgame, The Avengers و Star Wars: New Hope هرکدام در ۱۰ فیلم پربیننده Reelgood قرار گرفتند. دیزنی تقریبا نصف فهرست پربینندهترین فیلمها را به تسخیر درآورده است.
این آمار و ارقام نشان میدهد که Netflix هنوز پادشاه بی چون چرای تولید محتوا و استریم است. و برای بیش از نصف کاربران که از هردو سرویس استفاده میکنند نیز محبوبیت بیشتری دارد. بنظر میرسد به جز سیمپسونها و مندلورین بینندگان سریال جالب دیگری را برای تماشا در دیزنی پیدا نمیکنند. اما در آن طرف قضیه واضح است که فیلم های مارول و جنگ ستارگان همانطور که انتظار میرفت از همان آغاز به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کردند که توانسته این سرویس را زنده نگه دارد.