در هفته اخیر نتفلیکس غول استریم دنیا اعلام کرد که بودجه قسمت تولید محتوا و محصولات اورجینال خود را ۱ میلیارد دلار افزایش داده است.
پیشنهاد اوراق قرضه یک روتین برای این سرویس استریم شده است، همین اکتبر بود که ۲ میلیارد دلار اوراق قرضه بدون تضمین را اختصاص داد. با توجه به درآمد سه ماهه شرکت در چهارشنبه گذشته، یک لیست از بدهیهای بلند مدت این شرکت به ارزش ۱۴.۲ میلیون دلار منتشر شد. نتفلیکس در بیانیهای گفت:
نتفلیکس در نظر دارد درآمد حاصل از این پیشنهاد را صرف اهداف عمومی، که احتمالا ادغام محتوا، تولید و توسعه، سرمایهگذاریها سرمایه در گردش و تملکهای استاتژیک احتمالی است.
در پی پاندمی شدن ویروس کرونا و قرنطینه شدن مردم به نتفلیکس و بقیه سرویسهای تحت وب نفسی تازه داده است. در همان بیانیه آمده است که نتفلیکس نقدینگی کافی برای دوازده ماه آینده را دارد و اضافه کرد:
استراتژی مالی ما بدون تغییر باقی خواهد ماند، برنامه فعلی ما استفاده از بدهیمان برای تامین نیازهای شرکت است.
برترین استریمر دنیا همچنین اعلام کرد که درامد اعضای هیئت مدیره نیز افزایش یافته است. رئیس اجرایی رید هستینگز از ۳۶.۰۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۳۸.۵۸ میلیون دلار رسیده است. همچنین مدیر محتوای نتفلیکس تد ساراندوس نیز افزایش درآمد مشابهی را داشته است، درآمد او در سال ۲۰۱۹، ۳۴.۶۷ میلیون دلار بوده است.
نتفلیکس رکورد مشترکین خود را در سه ماهه اول سال با مجموعا ۱۵.۷ میلیون مشترک دوباره پشت سر گذاشت. این افزایش تا حد زیادی مربوط به افرادی است که در خانه بخاطر ویروس کرونا حبس شده بودند.
تعداد مشترکین ما به دلیل شرایط قرنطینه خانگی، موقتا افزایش چشمگیری داشته است. برخی پرداختهای نقدی تاخیر خواهند داشت. برخی آثار مشهور نیز طبیعتا سه ماه به تاخیر خواهند افتاد.
این رکورد شگفتانگیز حتی بعد از ورود رقیب سرسختش، دیزنی پلاس، که تنها چند ماه است فعالیتش آغاز شده و اتفاقا پیشرفت سریع و چشمگیری نیز داشته است، ثبت شده است. هر دو استریمر بزرگترین چالش خود را در ماههای آتی خواهند داشت که سرویس Peacock از (NBCUniversal) و سرویس HBO Max از WarnerMedia آغاز به کار خواهند کرد.