پروژه اسکورپیو یک کنسول فوق العاده قدرتمند است اما در نهایت بخشی از اکوسیستم ایکس باکس وان محسوب میشود و بطور جدایی ناپذیری جزوی از این خانواده است، این موضوع چیزهایی از حقایق طراحی اسکورپیو را نشان میدهد و سوالی که با آن روبهرو هستیم این است که آیا تمام بازیهایی که برای اسکورپیو منتشر خواهند شد قابلیت اجرا برروی ایکس باکس وان را نیز خواهند داشت؟
در نتیجه آیا پروژه اسکورپیو این شانس را خواهد داشت تا به کمک ایکس باکس وان آمده و بازار شکست خورده آن را نجات دهد؟ آیا عدم وجود انحصاری منجر به صدماتی برای این کنسول خواهد شد؟
این فرصت را داشتهایم تا با «جاکوب میکیستا» (Jakub Mikyska) که رهبری استودیوی «مادرگانشیپ» (Mothergunship) را برعهده دارد، در مورد امکان وارد شدن صدماتی به پروژه اسکورپیو بهدلیل عدم وجود بازیهای انحصاری سوالاتی پرسیدهایم و او گفت:
وجود بازیهای انحصاری همیشه به عملکرد خوب سیستمها کمک کرده و این یک واقعیت غیرقابل اجتناب است؛ شرکت مایکروسافت این موضوع را میداند اما من اطمینان دارم که آنها بررسیهایی در ارتباط با مزایا و هزینههای انتشار گسترده کنسول خود صورت دادهاند. وجود بازیهایی با قابلیت اجرا برروی چند کنسول چیز جدیدی نیست و در برخی مواقع نیز یک الزام برای کنسولها محسوب میشود؛ سازندگان اصلی ایکس باکس بایستی گیمپلی بازیهای خود را با پلی استیشن ۲، پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ تطابق میدادند و در این راه مشکلاتی را نیز پشت سرگذاشتهاند؛ این موضوع شامل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز میشود. نام تجاری و کنسولهای میان نسلی بدین معنی نیستند که سازندگان نتوانند تطابقپذیری را میان آنها بوجود آورند؛ بهعلاوه موتورهای بازیسازی این اجازه را فراهم میکنند که امروزه در ابعاد وسیعی دست به چنین کاری زده شود و تدارکات مورد نیاز برای آن را فراهم خواهند کرد.
UWP منحصر بهفرد شرکت مایکروسافت بدین معنی است که ساخت بازیهایی برای اسکورپیو در نهایت امری آسان برای سازندگان خواهد بود و برای آنها مزیتهای بزرگی چون تقویت عملکرد و گرافیک را بههمراه خواهد داشت. با وجود تمام صحبتها اما من همچنان فکر میکنم که اگر بازیهای انحصاری برای اسکورپیو وجود داشته باشد، شرکت مایکروسافت قادر خواهد بود تا مقادیر بیشتری از این کنسول را حتی با وجود قیمت بیشتر آن نسبت به یک کنسول استاندارد ایکس باکس وان بهفروش برساند.