به تازگی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) طی مصاحبهای، خیال طرفداران سری بازیهای Dark Souls و Bloodborne را راحت کرده و اظهار کرده است که در بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم شاهد مرگهای زیادی خواهیم بود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
استودیوی خوشنام From Software که به خاطر مجموعه Dark Souls به شهرت جهانی رسیده است، در جریان E3 2018 از جدیدترین ساخته خود با نام Sekiro: Shadows Die Twice رونمایی کرد. عنوانی که اگرچه هستهای مشابه سری Dark Souls دارد، اما در فضایی شرق آسیایی و بیشتر ژاپنی – سامورایی جریان دارد. یکی از نگرانیهایی که طرفداران حرفهای یا به اصطلاح «هاردکور» سری Dark Souls دارند، این است که بازی Sekiro: Shadows Die Twice به اندازه کافی سخت و چالشبرانگیز نباشد. شرایطی مشابه دیگر ساخته این استودیو، یعنی Bloodborne که از نظر درجه سختی، بعضی از طرفداران From Software را ارضا نکرد، اما اکنون هیدتا میازاکی، کارگردان افسانهای این بازی، خبرهای بسیار خوبی برای طرفداران سختگیر بازی به همراه آورده و اعلام کرده است که بازیکنان در Sekiro به دفعات، مرگ را تجربه خواهند کرد.
از آنجایی که From Software با سری Dark Souls سبک جدیدی از بازیهای ویدئویی را تعریف کرد، پس طبیعی است که ارجاعات و الهامگیریهای زیادی از این مجموعه در سایر بازیهای این استودیو را مشاهده کنیم. بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم از این قاعده مستثنا نیست. سازندگان اشاره کردهاند که اگرچه این بازی در بسیاری از موارد با سری Dark Souls متفاوت است، اما فاکتور «سختی» در این بازی هم حضور خواهد داشت و بازیکنان را به شدیدترین شکل ممکن، شکنجه خواهد کرد.
میازاکی در مصاحبه خود به صراحت عنوان داشته است که مرگ در بازی Sekiro: Shadows Die Twice یک اتفاق اجتناب ناپذیر خواهد بود؛ با وجود اینکه دیگر یک شوالیه نقرهای نیستید (اشاره به سری Dark Souls).
ما قصد داریم تا مرگهای زیادی را برای بازیکنان به همراه بیاوریم. مشخص است که ما به فرمولی که همیشه برای بازیهایمان استفاده میکنیم، وفادار هستیم، فرقی نمیکند که یک نینجا باشید یا شوالیه.
برخلاف یک سامورایی یا یک مبارز سنتی، شما همواره با کمبود تجهیزات روبه رو خواهید بود و مرگ را بارها لمس خواهید کرد. ما میخواهیم هر یک از مبارزات بازی، سخت و نفسگیر باشند و حس ترس را در بازیکن، پرورش دهند.
بعد از مرگ کاراکتر، بازیکنان میتوانند به صورت محدود خود را احیا کنند. شما میتوانید تصمیم بگیرید که چه زمانی کاراکتر خود را احیا کنید. مثلا میتوانید بلافاصله خود را احیا و دشمن را غافلگیر کنید. احتمالا این کار، برای کسانی که میخواهند با انتظار برای جابهجا شدن دشمن، شانس دوم خود را از بین ببرند، حرکت هوشمندانهتری باشد.
من میخواهم به صراحت اعلام کنم که ما قصد نداریم با اضافه کردن این ویژگی جدید، بازی را آسانتر بکنیم یا از چالشپذیری آن بکاهیم. مردن و دوباره احیا شدن هم عواقب مخصوص به خود را به همراه خواهد داشت.
با توجه به این توضیحات میتوان متوجه شد که بازیکنان در مبارزات، یک بار فرصت احیای خود را دارند، اما اخذ یک تصمیم درست و تاکتیکی درمورد زمان استفاده از این ویژگی است که تفاوتها را رقم خواهد زد. با این اوصاف به نظر میرسد که مبارزات این بازی از مبارزات سایر مجموعههای From Software تاکتیکیتر و پیچیدهتر خواهد بود. همین قضیه باعث میشود که این سوال پیش بیاید که آیا عبارت Shadows Die Twice (سایهها دو بار میمیرند) به جدیدترین ویژگی این بازی اشاره دارد یا مربوط به چیز دیگری است. احتمالا جواب این سوال را بعد از انتشار بازی، خواهیم یافت. شما میتوانید تریلر معرفی بازی Sekiro در E3 2018 را در سایت گیمشات مطالعه فرمایید.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخی نامشخص برروی سه پلتفرم پلیاستیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. پیشبینی میشود که این بازی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
نظر شما چیست؟ آیا از جدیدترین ساخته From Software استقبال میکنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.